سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاهده یک قلاده پلنگ در لامرد

جمعی از دوستداران طبیعت پا به میدان حفاظت از عرصه‌های طبیعی گذاشتند و مستندسازی از گونه‌های حیات‌وحش این شهرستان را آغاز کردند.

این افراد با حضور در اداره محیط زیست اشکنان و بیان خواسته‌های خود مبنی بر تشکیل انجمن و حفاظت از کوه‌های این منطقه با توجیه و روشنگری و جلب مشارکت همکاری مسئولان شهر اشکنان و برگزاری جلسات متعدد، شکارچیان را به گذاشتن سلاح بر زمین ترغیب کردند.

دوستداران محیط زیست شهر اشکنان با شناسایی زیستگاه‌های حیات وحش از جمله گرگ خاکستری، میش و قوچ مینیاتوری، کل و بز و دیگر حیات وحش این منطقه و همچنین با شناسایی ردپای گربه‌سانان بزرگ منطقه، شروع به شناساسایی مکان‌های زیست این گربه‌سانان کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد با تقدیر از حرکت سازنده این دوستداران حفاظت محیط زیست در توسعه حفاظت مشارکتی و حفظ زیستگاه‌ها، این حرکت را عامل احیای حیات وحش منطقه دانست.

حمزه برومندفر افزود: فعالان محیط زیست اشکنان توانستند امنیت مناسبی در ارتفاعات وزیستگاه حیات وحش ایجاد کنند که نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی اعضا در این مدت کوتاه بسیار ارزشمند بوده و با بررسی‌های انجام شده توسط پایشگران شهر اشکنان در ارتفاعات و مشاهده رد پلنگ در چند نقطه و با هماهنگی اداره محیط زیست شهرستان لامرد در نقاط مورد نیاز چندین دوربین توسط پایشگران عبدالله استاد و مهدی لایقی نسب شده است.

او همچنین گفت: این دوربین‌ها موفق به ثبت تصاویر و کلیپ یک قلاده پلنگ شدند، این نشانه تلاش شبانه‌روزی پایشگران و سازمان‌های مردمی در حفاظت از محیط زیست خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.