سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قانون اساسی ایران حاصل همفکری صاحب‌نظران و اندیشمندان است

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پیامی به نشست علمی بررسی ابعاد قانون اساسی گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حاصل همفکری و مشارکت جمع زیادی از صاحب نظران و اندیشمندان است.

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی مرجع‌تقلید شیعیان به نشست علمی بررسی ابعاد قانون اساسی در دانشگاه شیراز پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در آغاز لازم است از همه دست‌اندرکاران و شرکت‌کنندگان در این نشست علمی تشکر و قدردانی نمایم؛ امیدوارم این برنامه به اهداف عالی خود دست یابد.

ضرورت وجود قانون در جوامع بشری قابل تردید نبوده و جامعه با آن نظم و انتظام می‌یابد، در نگاه اندیشمندان حفظ نظم جامعه و دوری از هرج و مرج، زمینه‌ساز و شرط وصول به پیشرفت، رشد و ارتقای زندگی دنیوی و سعادت اخروی به شمار می‌آید و همان‌گونه که دقت و مراقبت بر اجرای صحیح قانون، دارای اهمیت است، تدوین صحیح قوانین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد؛ زیرا وضع قوانین واقع‌گرا، سودمند، قابل اجرا و دقیق، اسباب آسایش جامعه و جلوگیری از قانون‌گریزی را فراهم می‌آورد.

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حاصل همفکری و مشارکت جمع زیادی از صاحب نظران و اندیشمندان است که فراز و فرود‌های فراوانی در هنگام تصویب قوانینِ آن و همچنین در مجلس بازنگری وجود داشت و نگاه به گذشته کشور، چشم‌اندازِ آینده و آسیب‌های موجود، نیاز به دقت و اتقان در تدوین و تصویب این قانون را دوچندان می‌کرد، لذا اکنون که سالیانی است از تدوین قانون اساسی گذشته، بازخوانی آن برای محققان و پژوهش‌گران، سودمند و پربهره بوده و فهم درست مواد و بند‌های این قانون، کشف مقاصد و منویات قانون‌گذار، درک روح حاکم بر این قوانین و تحقیق و پژوهش حول آن، تلاشی مبارک و قابل تقدیر می‌باشد.

اینجانب ضمن آروزی توفیق برای اعضای علمی، اساتید و دانشجویان دانشگاه شیراز و تمامی شرکت کنندگان و همچنین عموم مردم با ایمان فارس باردیگر از تلاش‌های صورت گرفته تشکر می‌نمایم و از خداوند متعال صحت و سلامتی همگان را خواستارم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.