سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵ درصد از مدارس سیستان و بلوچستان در سه سال گذشته ساخته شده است

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۵ درصد از مدارس استان با زیربنای ۴۵۰ هزار متر مربع ساخته شده که گام بزرگی در توسعه زیرساخت‌های آموزشی به شمار می‌رود و نقش موثری در تحقق عدالت آموزشی و بهبود شرایط تحصیلی دانش‌آموزان بویژه در مناطق کمتر برخوردار داشته است.

میثم لک زایی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با تحویل پنج هزار و ۱۰۰ کلاس درس در سه سال و نیم گذشته جایگاه نخست در بین استان‌های کشور را از آن خود کرده است.

وی افزود :این پروژه‌های عمرانی در قالب پنج هزار و ۱۰۰ کلاس درس و زیربنای ۴۵۰ هزار متر مربع با هدف افزایش دسترسی دانش‌آموزان به فضاهای استاندارد، کاهش تراکم کلاس‌ها و در راستای ایجاد عدالت آموزشی ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه مجموع فضاهای آموزشی استان از سال ۱۴۰۰ تا کنون به سه میلیون متر مربع رسیده،خاطرنشان کرد: ساخت این مدارس جدید بویژه در مناطق محروم به فراهم کردن فرصت‌های برابر آموزشی به همه دانش‌آموزان کمک کرده و کیفیت یادگیری را بهبود بخشیده است.

وی با بیان اینکه با ساخت مدارس جدید با تجهیزات و استاندارد سازی امکانات موجود در مدارس نیز توجه ویژه‌ای شده، افزود: این مدارس با تجهیزات جدید و امکانات مناسب آماده شده‌ تا دانش‌آموزان در فضایی امن و استاندارد مشغول تحصیل شوند همچنین تلاش کرده‌ایم با این اقدامات انگیزه تحصیلی در بین دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان افزایش یابد.

لکزایی گفت: ساخت این مدارس جدید در سیستان و بلوچستان بخشی از برنامه کلان توسعه آموزش در کشور و بهبود سرانه فضای آموزشی است که در راستای دسترسی همه‌جانبه و برابر به امکانات آموزشی دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نیز بیش از یک‌هزار و ۴۵۰ کلاس درس با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و زیربنای ۲۵۰ هزار متر مربع در حال اجراست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.