سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارآفرینی برای ۲۰۰ بانوی سرپرست خانوار توسط راهبر شغلی کمیته امداد در ایرانشهر

راهبر شغلی خوش‌فکر کمیته امداد ایرانشهر در حوزه صنایع دستی و سوزن دوزی برای ۲۰۰ نفر از بانوان نیازمند ایجاد اشتغال و درآمدزایی کرد.

سمیه دستیار که به عنوان راهبر شغلی با کمیته امداد سیستان و بلوچستان همکاری می‌کند اظهار کرد: از سن ۲۰ سالگی در حوزه صنایع دستی و همچنین مشاغل خانگی، تولید ترشیجات محلی، بسته بندی سبزی و گیاهان دارویی محلی شروع به کارکرده ام.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۶ به صورت حرفه‌ای وارد عرصه سوزن‌دوزی شده و شرکت خود را به ثبت رسانده است افزود: در این سال‌ها نیز موفقیت‌های بسیاری از جمله، "بانوی برتر استان" در حوزه سوزن‌دوزی در سال ۱۴۰۱ است.

راهبر شغلی کمیته امداد ایرانشهر گفت: تاکنون در نمایشگاه‌ها و همایش‌های مختلفی در سراسر کشور و حتی خارج از کشور، از جمله کشورهای ترکیه و عمان شرکت کرده‌ام و علاوه بر عرضه محصولات، تجربیات ارزنده‌ای نیز بدست آورده‌ام.

وی بیان کرد: محصولات ما بیشتر دستبند، زیورآلات، جلیقه، شال، کیف و کوسن سوزن‌دوزی شده است که طرفداران بسیاری دارند، زیرا هنر دست بانوان بلوچ امروز نظر جهانیان را به خود جلب کرده است.

دستیار خاطرنشان کرد: هنرِ سوزندوزی در خون دختران بلوچ است و از همان کودکی، چنین هنر و استعدادی در آنان وجود دارد، زیرا نسل به نسل، از مادران به دختران ارث رسیده و تنها باید آن را پرورش داد، تا بتوان به درآمدزایی رسید.

وی اظهار کرد: یکی از آرزوهای من، این است که همه بانوان ایران‌زمین، توانمند باشند و خودم نیز حاضرم به هر بانویی که علاقمند به سوزن‌دوزی است، بدون هیچ چشم‌داشتی، این هنر را بیاموزم.

راهبر شغلی کمیته امداد ایرانشهر گفت: پیشرفت و موفقیت خودم را مدیون همسر فداکارم هستم، زیرا نه تنها مانع فعالیت‌های من نشد، بلکه همیشه مشوق اصلی من بوده است؛ بارها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حضور پیدا کردم و شاید ۲ هفته از خانه و فرزندان دور بوده‌ام، اما همیشه همسرم جای خالی من را برای فرزندان پر کرده است.

وی در توصیه به بانوان سرپرست خانوار بیان کرد: برای رسیدن به توانمندی، حتما آموزش لازم است و توصیه من این است که بانوان در دوره‌های آموزشی شرکت کنند، گواهینامه بگیرند و به فکر رسیدن به خودکفایی باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.