سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۰۰ میلیون ریال برای درمان هر بیمار خاص زیر پوشش بیمه سلامت پرداخت می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان از پرداخت کمک هزینه تا سقف ۷۰۰ میلیون ریال برای هر بیمار خاص و صعب العلاج در این استان خبر داد.

شهریار شهرکی  در کارگروه خیران سلامت و مشارکت‌های مردمی سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: جمعیتی بیش از ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر در این استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شامل دهک‌های یک تا پنج به صورت رایگان زیر پوشش هستند تصریح کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از این تعداد روستاییان، بیش از ۴۰۰ هزار نفر بیمه سلامت همگانی هستند که بقیه زیر پوشش صندوق های دیگر بیمه‌ای هستند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: این بیمه در بخش دولتی ۹۹ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند همچین در بخش سرپایی ۷۰ درصد هزینه‌ها بر عهده بیمه سلامت است.

وی با اشاره به هزینه‌های زیرپوشش بیمه سلامت برای درمان ناباروری زوج‌ها گفت: خدماتی مانند درمان ناباروری ۹۰ درصد هزینه‌های آن در بخش دولتی و ۷۰ درصد در بخش خصوصی بر عهده بیمه سلامت است.

۵۰ هزار نفر از معلولان سیستان و بلوچستان زیر پوشس بیمه سلامت قرار گرفته‌اند که این تعداد سال گذشته به ۱۰ هزار نفر خدمت رسانی شده استشهرکی به هزینه‌های درمان اعتیاد اشاره کرد و ادامه داد: هزینه درمان سرپایی این بیماران بر عهده بیمه سلامت است، سال گذشته معادل ۹۷ میلیارد ریال برای درمان اعتیاد هزینه شده و ۷۸ مرکز درمان ترک اعتیاد در سیستان و بلوچستان وجود دارد که با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند.

به گفته وی اکنون ۵۰ هزار نفر از معلولان سیستان و بلوچستان زیر پوشس بیمه سلامت قرار گرفته‌اند که این تعداد سال گذشته به ۱۰ هزار نفر خدمت رسانی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان به صندوق بیمه بیماران خاص اشاره کرد و افزود: این صندوق تعهدهای بسیار زیادی دارد که طیف وسیعی از بیماری‌های خاص را زیر پوشش قرار می‌دهد به طوریکه مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال از هزینه این بیماران با آوردن فاکتور پرداخت می‌شود؛ اکنون ۱۰۷ بیماری به‌عنوان بیماری صعب‌العلاج تلقی می‌شود که این بیماران زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس csp.ihio.gov.ir می‌تواند از وضعیت بیمه ای خود مطلع باشند و همچنین با شماره‌گیری #۱۶۶۶* از طریق تلفن همراه خود نسبت به استعلام بیمه‌ خود اقدام کنند.

شهرکی اظهار کرد: در سه سال گذشته طرح‌های بزرگی از جمله نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک، تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج، پوشش هزینه‌های درمان ناباروری، پرداخت به‌موقع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد، پوشش بیمه‌ای خدمات توان‌بخشی، هزینه‌های درمان و توان‌بخشی افراد دارای اوتیسم، افزایش تعهدات داروها در صندوق بیماران خاص، صعب‌العلاج و انعقاد قرارداد با مراکز درمان ترک اعتیاد در حوزه بیمه سلامت انجام شده است.

وی با بیان اینکه سرانه پرداختی به پزشک خانواده در سیستان و بلوچستان افزایش یافته، گفت: برای اولین بار در ۲ سال اخیر در این استان هیچ مرکزی بدون پزشک نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.