سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل: ثبت‌نام ۶ میلیون فلسطینی برای دریافت کمک‌های بشردوستانه

سازمان ملل متحد اعلام کرد: ۶ میلیون فلسطینی برای خدمات و کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل ثبت‌نام کرده‌اند.

پارلمان رژیم صهیونیستی این هفته در حال بررسی دو لایحه است که می‌تواند به طور قابل توجهی فعالیت‌های آژانس امدادرسانی سازمان ملل به فلسطینیان (آنروا) در سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل را محدود کند. این در حالی است سازمان ملل اعلام کرده بحران، غزه را به یک جهنم تبدیل کرده و کل جمعیت شمال غزه در معرض خطر مرگ قرار دارند.

سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد اگر این لوایح در کنست، پارلمان اسرائیل تصویب شود، تحویل غذا، سرپناه و مراقبت‌های بهداشتی «توقف می‌شود» و افزود که ۶۰۰ هزار کودک در غزه «تن‌ها نهادی را که قادر به شروع مجدد آموزش است از دست خواهند داد و این امر سرنوشت یک نسل را به خطر می‌اندازد.»

به گفته سازمان ملل، قانون پیشنهادی همچنین منجر به توقف از خدمات سلامتی، آموزشی و اجتماعی در کرانه باختری اشغالی از جمله بیت المقدس شرقی خواهد شد.

رژیم اسرائیل مدعی شده است که برخی از کارمندان آنروا به جنبش حماس وابسته هستند. پس از تحقیقات دفتر خدمات نظارتی سازمان ملل (OIOS) در این خصوص، سازمان ملل در ماه اوت اعلام کرد که ۹ نفر از کارمندان آنروا اخراج خواهند شد، زیرا ممکن است در عملیات ۷ اکتبر ۲۰۲۳ علیه اسرائیل دست داشته باشند.

این دفتر افزود که قادر به تایید مستقل اطلاعات مورد استفاده اسرائیل برای حمایت از این اتهامات نیست. در طول تحقیقات، چندین کشور کمک مالی به آنروا را به حالت تعلیق درآوردند. در حالی که بیشتر کشور‌ها از آن زمان بودجه خود را برای آنروا را احیا کرده اند، آمریکا این کار را نکرده است.

کانادا، استرالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن و کره جنوبی در نامه‌ای مشترک نسبت به ممنوعیت احتمالی آنروا ابراز «نگرانی شدید» کردند.

در این نامه آمده است: «آنروا کمک‌های بشردوستانه ضروری و حیاتی و خدمات اساسی را به آوارگان فلسطینی در غزه، بیت‌المقدس شرقی، کرانه باختری و در سراسر منطقه ارائه می‌کند. بدون این آژانس، ارائه چنین کمک‌ها و خدماتی، از جمله آموزش، مراقبت‌های سلامتی، و توزیع سوخت در غزه و کرانه باختری، به شدت با مشکل مواحه خواهد شد و عواقب ویران‌کننده‌ای بر وضعیت بشردوستانه بحرانی و به‌سرعت رو به وخامت، به‌ویژه در شمال غزه خواهد داشت.»

آمریکا همچنین نسبت به تأثیر این قانون پیشنهادی ابراز نگرانی کرده است.

در حالی که این اقدام خدمات آنروا را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین که بر ۲.۵ میلیون نفر تأثیر می‌گذارد، قطع می‌کند در حالیکه این آژانس از میلیون‌ها پناهنده فلسطینی دیگر در پنج نقطه در سراسر خاورمیانه حمایت می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.