سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیران دستگاه‌های اجرایی مسئولان پدافند غیر عامل هستند

مدیرکل پدافند غیرعامل قم گفت:بر اساس قانون، مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی مسئول پدافند غیر عامل آن دستگاه محسوب می شوند.

 متقیان نژاد مدیرکل پدافند غیر عامل استان قم با حضور در برنامه گفتگو ویژه خبری گفت:هفته پدافند غیرعامل با شعار تدبیر امروز امنیت فردا از ۵ آبان آغاز شده و تا ۱۱ آبان در سطح استان قم با بیش از ۶۵۰برنامه در راستای افزایش تاب آوری مردم در شرایط بحران در سطح استان در حال برگزاری ست. 
 
متقیان نژاد ادامه داد:خوشبختانه بعداز سه سال، سال گذشته طرح جامع پدافند غیر عامل استان قم به تصویب کمیته دائمی پدافند غیر عامل کشور رسید وامروز ما می‌دانیم در جه حوزه‌ای چه اقدامی باید انجام بدیم.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استان با اشاره به ارزیابی دستگاه‌ها در خصوص دستوالعمل پدافتد غیرعامل عنوان کرد:امروز اگر دستگاهی اقدامی که باید انجام دهد، انجام ندهدترک فعل انجام داده واگر منجر به خسارتی در کشور شده باشد مجازات کیفری دارد.
 
او ادامه داد:بر اساس اساسنامه پدافند غیر عامل که قانون است، مدیر کلیه دستگاه‌های اجرایی مسئول پدافند غیر عامل دستگاه است.
 
متقیان نژاد با اشاره به ضمانت اجرایی برای برخورد با دستگاه‌ها تصریح کرد:مسئول پدافند غیرعامل استان‌ها استانداران هستند که با تدبیری که اندیشیده شده که اگر مدیری ترک فعل انجام دهد استاندار آن مدیر را به مقامات قضایی یا تخلفات اداری معرفی کند.
 
در هماهنگی بین دستگاه‌ها شورای پدافند غیر عامل به ریاست استاندار شکل می‌گیرد ودبیری آن برعهده مدیرکل پدافند غیر عامل در استان‌ها است که دستگاه‌های مختلفی در آن شورا حضور دارند.
 
متقیان نژاد ادامه داد:۱۱کارگروه با موضوعات مختلف پدافند سایبری، پدافند زیستی، پدافند امنیتی، پدافند فرهنگی، پدافند بهداشت و درمان، امنیت غذایی، عبور و مرور، پدافند شیمیایی و هسته‌ای و.. در حوزه پدافند فعالیت می‌کنند.
 
متقیان نژاد در پایان عنوان کرد:پدافند غیر عامل امروزه اسناد مختلفی تولید کرده که هر کشوری اسناد خودش را دارد وکشور ما با توجه به گستردگی اقلیم وتهدید‌های طبیعی و متنوعی که داریم اسناد لازم را تولید کردند و در قالب آن اسناد رزمایش‌ها مختلفی رو انجام دادند و نسبت به گذشته پیشرفت خوبی داشته ایم وما به مردم این اطمینان را می‌دهیم که کشور در همه شرایط اماده خدمت رسانی به مردم عزیزمان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.