سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شنیده شدن صدای ۴۰ انفجار در منطقه الجلیل غربی پس از حمله راکتی حزب الله

به دنبال حمله راکتی گسترده حزب الله لبنان به منطقه الجلیل غربی، صدای ۴۰ انفجار از شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی این منطقه شنیده شد.

به نقل از المیادین، رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که پس از شلیک تعداد زیادی راکت از سوی حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی، صدای ۴۰ انفجار در منطقه الجلیل غربی شنیده شد.

این رسانه‌ها تاکید کردند که آژیر خطر در پایگاه‌های نظامی صهیونیستی مسکاف عام و المطله در منطقه اصبع الجلیل و همچنین شهرک نهاریا و اطراف آن در منطقه الجلیل غربی به صدا درآمد.

رسانه‌های لبنانی نیز تاکید کردند که حزب الله لبنان در حمله اخیر خود، بیش از ۳۰ راکت با توان انفجاری بالا به سوی اهدافی در منطقه نهاریا و الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی شلیک کرده است. همچنین یک بولدوزر اشغالگران بر اثر حمله پهپادی مقاومت اسلامی لبنان در روستای برج قلاویه منهدم شد.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که حزب الله، مناطقی را که درباره تخلیه آنها هشدار داده بود مورد حمله راکتی قرار داد.

از سوی دیگر، در حمله هواپیما‌های رژیم صهیونیستی به روستای الحلانیه دو شهروند لبنانی شهید و هفت تن دیگر زخمی شدند. هواپیما‌های ارتش اشغالگر همچنین روستا‌های «دیر سریان»، «جبل بلاط»، «زبقین»، «شعیتیه» و «القلیله» را هدف قرار دادند.

عبدالباری عطوان، روزنامه‌نگار فلسطینی امروز دوشنبه در مطلبی در روزنامه رای الیوم با اشاره به تشدید حملات مقاومت اسلامی لبنان به سرزمین‌های اشغالی نوشت: حزب الله به شهرک‌نشینان صهیونیست در ۲۵ شهرک شمال فلسطین اشغالی دستور داد «تاکید می‌کنم دستور داد نه هشدار»، که بی درنگ این شهرک‌ها را تخلیه کنند، زیرا اهداف نظامی مشروع یگان موشکی و پهپادی حزب الله هستند؛ این امر در تاریخ درگیری عربی- صهیونیستی بی سابقه و واکنشی است به تحرکات دشمن برای انتقال جنگ به لبنان؛ مشابه آنچه در غزه از زمان «طوفان الاقصی» در یکسال قبل رخ داد و این، مقدمه عملیات نیرو‌های رضوان حزب الله و آزادی آن مناطق است.

عطوان ادامه داد: این دستورات حزب الله به شهرک‌نشینان برای تخلیه، به مثابه مقابله به مثل با اقدامات ارتش اشغالگر و درخواست آن از لبنانی‌ها و ساکنان غزه برای تخلیه روستا‌ها و شهرک‌ها و اردوگاه‌ها قبل از بمباران و شهید و زخمی کردن صد‌ها و بلکه هزاران نفر از ساکنان بی دفاع است و جالب اینکه اشغالگران، دَم از جان غیرنظامیان و پایبندی به قوانین بین المللی می‌زنند.

سردبیر رای الیوم اضافه کرد: مقاومت اسلامی لبنان در مرحله دوم و کنونی که از چند روز قبل در رویارویی با اشغالگران در پیش گرفته است، همه شهرک‌ها را هدف قرار می‌دهد؛ به ویژه اینکه همه شهرک‌نشینان، نظامیان ذخیره ارتش اشغالگر هستند و در صورتی که از دستورات تخلیه حزب الله خودداری کنند، همگی کشته خواهند شد.

وی افزود: این شهرک‌ها به مراکز نظامیان صهیونیست و پایگاه‌های آنها برای هدف قرار دادن شهر‌ها و روستا‌های لبنانی تبدیل شده‌اند.

لازم به ذکر است؛ ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

براساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات تا این لحظه ۲ هزار و ۶۷۲ شهید و ۱۲ هزار و ۴۶۸ زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل تجاوز اشغالگران؛ عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روز‌ها و ساعت‌های گذشته با پرتاب صد‌ها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک‌باران کرد.

کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست ضمن هشدار درباره حمله زمینی به لبنان، از تلفات و خسارات سنگینی خبر دادند که ارتش این رژیم در صورت این حمله متحمل خواهد شد.

تحلیلگران صهیونیست در عین حال اذعان کرده‌اند که این حمله تاثیری در توان آتش حزب الله و حملات آن به شمال نخواهد داشت. بلکه مقاومت لبنان، از این فرصت برای به تله انداختن رژیم صهیونیستی و شکار نظامیان و ماشین آلات جنگی آنها حداکثر استفاده را خواهد کرد.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.