سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازش ۳۱۴۱ پرونده در کرمان

در اجرای طرح اورژانس قضایی، ۳ هزار و ۱۴۱ پرونده قبل از ورود به دستگاه قضایی در استان کرمان منتهی به سازش شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در جلسه بازآموزی میانجیگران، سازشگران و مصلحین بر ترویج فرهنگ صلح و سازش تاکید کرد و گفت: ایجاد سازش در ۳ هزار و ۱۴۱ مورد پرونده قبل از ورود به دستگاه قضا از مهم‌ترین ثمره‌های طرح اورژانس قضایی در استان کرمان بوده که برگرفته از ظرفیت توانمند سازشگران است.
سید مهدی قویدل بیان داشت: بیشترین سازش‌ها در حوزه‌های قضایی جازموریان، کرمان، قلعه گنج، ریگان، سیرجان، رفسنجان، راور و زرند بوده است.

این مقام قضایی تصریح کرد: سازشگران طرح اورژانس قضایی مهم‌ترین سرمایه اجتماعی و معنوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم هستند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت مردمی، ریش سفیدان، متنفذین و سازشگران به منظور کاهش ورودی پرونده از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم مهم‌ترین جلوه مشارکت مردمی است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: بر اساس دستور العمل مشارکت مردمی و به منظور تحقق اهداف سند تحول و تعالی دستگاه قضا، این ظرفیت مردمی برای صلح و سازش ایجاد و از برنامه‌های طولی این معاونت بوده است.

قویدل تاکید کرد: یکی از ابعاد موفق پیشگیری اجتماعی، مردم پایه بودن است و سعی شده در سیاست‌های دستگاه قضایی و معاونت اجتماعی در جرائم و اختلافات قابل گذشت و سبک مورد استفاده قرار گیرد.

وی ابراز داشت: استمرار آموزش‌های تخصصی، آموزش‌های کاربردی از جمله محور‌های اصولی جذب همکاری به شمار می‌رودبا ارتقاء در فرآیند‌های سازشی مد نظر بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: ایجاد گروه‌های سازش محله‌های هدف اصلی این برنامه می‌باشد و گستره اجرای آن مناطق کمتر برخوردار و حاشیه شهر برای پیشگیری از انتقام جویی‌های خصوصی تعیین نشده است.

در این دوره تعداد ۵۰ نفر از کنشگران عرصه صلح و سازش با هدف پیشگیری از منازعات و انتقام گیری شخصی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار آموزش داده شدند و به شرکت کنندگان گواهینامه و حکم همکاری یک ساله اعطا شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.