سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع‌آوری اتباع غیرمجاز در شهریار

دادستان شهریار خطاب به صاحبان مشاغل گفت: به‌کارگیری و اسکان اتباع غیرمجاز در کشور توسط صاحبان مشاغل جرم تلقی می‌شود.

طرح جمع‌آوری اتباع غیرمجاز با حضور دادستان و فرماندار شهریار، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران، رئیس پلیس امنیت غرب استان تهران در شهرک‌های صنعتی و کارگاه‌های ساختمانی برگزار شد و تعدادی اتباع غیرمجاز جمع‌آوری و برای بازگشت به اردوگاه عسگرآباد ورامین منتقل شدند.

مهدی محمدی در حاشیه طرح جمع‌آوری اتباع غیرمجاز در جمع خبرنگاران با تأکید بر رعایت قوانین جمهوری اسلامی توسط اتباع، گفت: ایران از ابتدا میزبان خوبی برای پناه‌جویان و آسیب‌دیدگان کشور‌های همسایه بوده و به‌خوبی از میهمانان خارجی خودپذیرایی و خدمات ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه برخی کشور‌های همسایه ایران با چالش‌های اجتماعی و امنیتی مواجه شدند، افزود: اتباع خارجی باید طبق قوانین جمهوری اسلامی رفتار کنند و اجازه ندارند بدون مجوزات لازم در کشور ساکن شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار با اشاره به ایجاد برخی چالش‌ها توسط اتباع غیرمجاز تصریح کرد: در حوزه‌های حقوقی و قضایی و وجود پرونده‌های بدون شناسایی با متهمانی که از اتباع هستند مواجه هستیم.

محمدی همچنین به چالش‌های سیاسی و اجتماعی اتباع غیرمجاز اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌صورت هدفمند زمینه بازگشت اتباع غیرمجاز را فراهم کرده است و طبق قانون تمام دستگاه‌ها در حال جمع‌آوری اتباع غیرمجاز هستند.

دادستان شهریار در پایان ضمن هشدار به صاحبان مشاغل و کارفرمایان خاطرنشان کرد: به‌کارگیری، اسکان و تردد اتباع غیرمجاز در کشور توسط صاحبان مشاغل جرم تلقی می‌شود و در صورت مشاهده برخورد قانونی با شهروندان ایرانی که جرم مرتکب شدند، خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.