سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اضافه شدن ۲۰۰ هکتار به مساحت پارک فناوری پردیس

رئیس منطقه بین‌المللی نوآوری ایران گفت: مساحت پارک فناوری پردیس ۱۵۰ هکتار است و امسال ۲۰۰ هکتار دیگر به این میزان اضافه می‌شود.

صفاری نیاز رئیس منطقه بین‌المللی نوآوری ایران در آیین اختتامیه المپیک فناوی ۲۰۲۴  گفت: در ۲۰ سال گذشته که فعالیت پارک فناوری پردیس آغاز شد هرگز تصور نمی‌کردیم که بتوانیم این شور و نشاط را در کشور ایجاد کنیم.

او افزود: اکنون این پارک فناوری دارای ۱۵۰ هکتار وسعت است و امسال به این میزان وسعت ۲۰۰ هکتار دیگر اضافه می شود ضمن آنکه این پارک قرار است در تراز بین المللی قرار گیرد از این رو این پارک به منطقه نوآوری بین المللی ایران تغییر نام داده است.

 پایان رقابت ۱۶۱۴ نفر در ۶ لیگ المپیک فناوری ۲۰۲۴

سجاد عباسی فشمی دبیر المپیک فناوری ۲۰۲۴ در ادامه گفت: رقابت‌های امروز جهانی رقابتی بر سر جذب استعداد‌ها است. بر اساس آمار‌های جهانی منتشر شده تا سال ۲۰۲۰ تعداد ۸۵ میلیون شغل وجود دارد که متخصصی برای آنها نیست و در کنار آن بسیاری از مشاغل از بین می‌رود. 

او با اشاره به رقابت کشور‌های منطقه برای جذب نخبگان ادامه داد: بسیاری از کشور‌ها پلتفرم‌های ایجاد شده تا بستری برای جمع شدن نخبگان حوزه‌های مختلف فراهم شود. این المپیک بستری برای شناسایی استعداد‌ها است. این رویداد در قالب ۶ رشته ربات‌های جنگجو، رباتیک، هوش مصنوعی، برنامه نویسی، پهپاد و امنیت سایبری برگزار شد. هر کدام از این لیگ‌ها دارای زیر لیگ‌هایی است. 

دبیر المپیک فناوری ۲۰۲۴ این المپیک اظهار کرد: در دوره از رقابت‌ها ۶۳۲۰ ثبت نام کردند و در نهایت ۱۶۱۴ نفر به مرحله فینال راه یافتند. در لیگ ربات‌های جنگجو ۵۰ تیم، در لیگ امنیت سایبری ۸۱۰ نفر، در لیگ پهپاد ۱۳۶ نفر و در لیگ روباتیک ۶۲۷ نفر حضور داشتند. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.