سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سی ان ان: پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس منوط به نتایج انتخابات آمریکا است

شبکه آمریکایی سی ان ان اعلام کرد که تا زمان اعلام نتایج انتخابات آمریکا، مذاکرات آتش بس غزه پیشرفتی نخواهد داشت.

شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان امروز دوشنبه فاش کرد که تا زمانی که برنده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام نشود، انتظار نمی‌رود مذاکرات آتش‌بس شاهد پیشرفت قابل توجهی باشد.

براساس گزارش المیادین، یک منبع آگاه به سی ان ان گفت که آخرین دور مذاکرات که دیروز یکشنبه در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد، اما بر دستیابی به توافق برای آزادی اسرای اسرائیل و آتش بس متمرکز نبود، بلکه بیشتر بر پیشبرد روند تمرکز داشت.

این منبع اعلام کرد: در این گفتگو‌ها درباره جنگ علیه لبنان و همچنین ایران و نفوذ منطقه‌ای آن صحبت شد. دور دیگری از مذاکرات ظرف چند روز آینده برگزار شود. 

پبش از این عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر پیشنهاد آتش‌بس دو روزه در نوار غزه را در ازای آزادی ۴ اسیر صهیونیستی به همراه تعدادی از اسیران فلسطینی داد. او گفت: در ظرف ۱۰ روز مذاکراتی برای اجرای آتش بس فوری و موقت انجام خواهد شد که راه را برای آتش بس دائمی هموار می‌کند.

با این وجود سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که موضعی رسمی در خصوص مذاکرات به مقاومت فلسطین اطلاع داده نشده است. این مقام جهاد در ادامه افزود: ما از اشغالگران می‌خواهیم که در قبال آزادی اسرا بها بپردازند و این بها، برقراری آتش‌بس و عقب‌نشینی به صورت کامل است.

با وجود ادامه تلاش‌های میانجی‌گری برای ماه‌ها و ارائه پیشنهاد‌های توافقی یکی پس از دیگری برای پایان دادن به جنگ در غزه و تبادل اسرا، نتانیاهو همچنان به تعیین شرایط جدید از جمله تداوم کنترل بر فیلادلفیا، محور مرزی بین غزه و مصر و گذرگاه رفح در غزه و ممانعت از بازگشت ساکنان از جمله مبارزان مقاومت به شمال غزه ادامه می‌دهد.

 

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.