سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی یک زندانی و بازگشت به آغوش خانواده در آبادان

یک زندانی غیر عمد با همت خیران و اداره زندان‌ها در آبادان پس از پرداخت بدهی به آغوش خانواده بازگشت.

با پیگیری‌ها و همکاری آقای قالندی رییس اداره زندان آبادان و همت خیران یک زندانی که به پرداخت مبلغ ۳۰ میلیون تومان ردمال محکوم شده بود و بیش از یکسال بود در زندان به سر می‌برد با تخفیف از شاکی و پرداخت بدهی آزاد شد و به آغوش گرم خانواده بازگشت. 

جلسه هفتگی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد تحت حمایت ستاد مردمی دیه روز گذشته (۶ آبان ماه) به ریاست سید اسداله جولایی، رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور در سالن جلسات شهید اسداله لاجوردی برگزار شد.

در این جلسه پس از بررسی پرونده زندانیانی غیرعمدی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و مازندران با اعطای تسهیلات خاص و با لحاظ فرآیند آزادی در قالب مراحل ارایه دادخواست اعسار، آورده خانواده مددجویان و اخذ گذشت رضایتمندانه با ارایه کمک ویژه به ۳ زندانی زن و ۹۵ زندانی مرد موافقت شد.

اصل بدهی نود و هشت زندانی غیربزهکار یاد شده رقمی معادل ۱۹۵ میلیارد تومان بود که در مراحل متعدد رسیدگی نزدیک به ۶۱ درصد بدهی در قالب قبولی دادخواست اعسار و تعدیل اقساط از اصل محکومٌ‌به کسر شد و در رسیدگی به پرونده‌های یاد شده بعد از طی مراحل اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات و جلب حداکثری آورده خانواده مددجویان الباقی بدهی مورد مطالبه شکات با کمک ۱۴ میلیارد و یکصد میلیون تومانی خیران ستاد دیه کشور از تامین و شرایط استخلاص آنها در همین هفته فراهم شد.

آزادی یک بانوی ۴۰ ساله یاسوجی که با وجود سرپرستی از یک خانواده ۲ نفره بدلیل نزاع منتهی به آتش‌سوزی در مجاورت کارگاه قالبافی خود تمامی سرمایه و داشته‌هایش سوخت شده بود، از مصوبات قابل توجه جلسه اخیر کمیته ویژه بود. خانمی که بدون هیچ عذر و تقصیری به صرف همسایگی با خانه‌ای که در یک درگیری قومی و قبیله‌ای دامنه نزاع‌شان دامن این قالی بافی روستایی را گرفته بود بابت عدم توانایی در تسویه وام دریافتی از سازمان فنی حرفه‌ای، اداره میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد و دیگر نهاد‌ها بدهکار شده و با وجود تلاش‌های فراوان برای استیفای خسارات تحمیلی، اما در نهایت با رقم بدهی یک میلیاد و هشتصد میلیون تومانی از تاریخ بهمن ماه سال ۱۳۹۳ رهسپار اندرزگاه بانوان شده بود.

از مردم نیکوکار و خیران خواسته شده با آزادی یک یا چند زندانی یا کمک معیشتی به خانواده‌های زندانی که قشر محروم و آسیب دیده جامعه حمایت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.