سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امسال ۶۰ عنوان فیلم در سینما‌های آذربایجان‌غربی اکران شد

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: طی نیمه نخست امسال ۶۰ عنوان فیلم با موضوعات مختلفی درام، انیمیشن، ملودرام و کمدی و برخی دیگر از ژانر‌ها در سینما‌های استان اکران شده و مورد توجه تماشاگران قرار گرفته است.

هادی سعیدی فرد رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال ۶۰ عنوان فیلم در سینما‌های استان اکران شده، گفت: متوسط روزانه حضور تماشاچی‌ها در سینما‌های استان حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال شاهد فروش حدود ۱۴۰ میلیارد ریالی در پردیس سینمایی مهر و سینما ایران ارومیه بودیم.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی افزود: سینما انقلاب ارومیه یکی از سالن‌های سینمایی است که چندین نوبت مورد بازسازی و تجهیز امکانات قرار گرفته است که آخرین آن در دهه ۸۰ بود، اما هنوز تا ایده‌آل فاصله دارد.

سعیدی فرد ادامه داد: تلاش می‌شود ضمن احیای سالن سینما، این مکان را با اضافه کردن سالن نگارخانه و کتابخانه به محیط فرهنگی هنری در وسط کلان شهر ارومیه تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: در ۲ سال گذشته با توجه به بودجه اختصاص یافته به بازسازی این سالن سینمایی بخش‌هایی از آن بازسازی شده است.

وی یادآورشد: در حال حاضر هشت سالن سینمایی با ظرفیت ۸۰۰ صندلی، با پخش ۱۲ فیلم در ۳۴ سانس روزانه، با بهترین و مدرن‌ترین امکانات روز سینمایی کشور در شهرستان ارومیه فعال است البته بخش خصوصی نیز در شهرستان خوی سینمای فعال دارد.

وی گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهمترین سینما داران کشور در راستای حفظ و صیانت از این اماکن فرهنگی از ۱۰ سال گذشته پروژه‌های سینمایی متعددی را در اقصا نقاط کشور افتتاح کرده است که در همین راستا در استان ما نیز بازسازی سینما ایران ارومیه و تجهیز آن با آخرین امکانات روز سینمایی در قالب ۲ سالن اکران و همچنین افتتاح پردیس سینمایی مهر ارومیه با شش سالن مجزا با ظرفیت‌های مختلف به عنوان یکی از مدرن‌ترین پروژه‌های سینمایی شمال غرب کشور بخشی از این فعالیت‌ها است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی از راه اندازی پردیس‌های سینمایی در خوی و سلماس خبرداد و گفت: در حال مذاکره با مسئولان شهرستان‌های خوی و سلماس هستیم که در صورت تحقق توافقات پروژه‌های سینمایی در نظر گرفته شده برای ۲ شهرستان فوق اجرا می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.