سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام معاون صدا:

طرح «هفته‌های ایرانی» رادیو ایران بر اساس سند تحول بود

مدیر شبکه رادیویی ایران گفت: من طرح «هفته‌های ایرانی» را یک سند جامع و نوآورانه می‌بینم که بر اساس سند تحول جلو رفته است.

نشست خبری عوامل برنامه رادیویی «هفته‌های ایرانی» با حضور مهدی آذرمکان قائم مقام معاون صدا و مدیر شبکه رادیویی ایران، یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و تمدن شبکه رادیویی ایران، وحید بیات تهیه‌کننده این شبکه، کاظم داداشی مدیر گروه جامعه و سلامت شبکه رادیویی ایران و گزارشگران و اصحاب رسانه در اداره کل روابط عمومی صداوسیما برگزار شد.

قائم مقام معاون صدا درباره کلان طرح «هفته‌های ایرانی» که در رادیو ایران اجرا شد، گفت: کلان طرح «هفته‌های ایرانی» از مهر سال گذشته اجرا شد و تا اواخر مهر ماه ادامه داشت. همکارانم در رادیو ایران حدود یکسال تلاش کردند تا با برنامه‌ریزی دقیق میزان مسائل هر استان را احصاء کنند. وقتی ما به سراغ مسئولین استانی می‌رفتیم، از آنها می‌شنیدیم که می‌گفتند برای اولین‌بار است که به سراغ ما آمدید. در واقع، طرح «هفته‌های ایرانی» بر اساس سند تحول بود. 

مدیر شبکه رادیویی ایران ادامه داد: در سازمان صداوسیما سند تحول برای ما یک مرجع است. ما تلاش می‌کنیم بر اساس سند تحول تمام برنامه‌های خود در رسانه را بر اساس سند تحول پیاده کنیم. من طرح «هفته‌های ایرانی» را یک سند جامع و نوآورانه دیدم، که بر اساس سند تحول این طرح را جلو ببریم. در رادیو ایران اتاق فکر شکل گرفت و دوستان برنا‌مه‌ساز تلاش کردند طرح جامعی را داشته باشند. در نهایت بعد از چند جلسه بررسی به طرح «هفته‌های ایرانی» رسیدیم. در این طرح رادیو ایران هر هفته بر روی یک استان متمرکز می‌شد. اولین استانی هم که به سراغش رفتیم کردستان بود. وقتی از کردستان شروع کردیم، تمام برنامه‌های رادیو متمرکز بر آن استان شدند و تلاش کردیم هر آنچه بر استان کردستان می‌گذرد، روایت کنیم. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های ورزشی به موضوعات ورزشی، برنامه‌های فرهنگی به موضوعات فرهنگی، برنامه‌های اقتصادی به موضوعات اقتصادی و ... می‌پرداخت، افزود: ما تلاش می‌کردیم هر آنچه در استان هست و نیاز است مخاطبان از آن مطلع بشوند، از این ظرفیت‌ها استفاده کنند. شما می‌دانید رادیو ایران پر مخاطب‌ترین رادیوست که پوشش آن صد درصدی است. کل کشور این رادیو را می‌شنوند. به همین دلیل، فرصتی برای هر استان بود، تا ظرفیت‌های مختلف هر استان را به گوش مخاطبان عام خود برساند. 

قائم مقام معاون صدا افزود: طرح «هفته‌های ایرانی» از کردستان آغاز شد و هر هفته به یک استان اختصاص داشت. برنامه‌سازان در انتهای هفته به استان مدنظر اعزام می‌شدند و چند کار را در آنجا انجام می‌دادند. اول اینکه دو برنامه «زیر آسمان ایران» را به صورت مشترک با همکاری صداوسیمای استان‌ها تولید می‌کردند. تقریباً دو برنامه ۱۵۰ دقیقه‌ای پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها به صورت زنده تهیه می‌کردند. دوم اینکه همکاران کارگاه آموزشی «ایران‌یاران» را برگزار می‌کردند. رادیو ایران مدت‌هاست که این کارگاه را برگزار کرده است. بیشتر مخاطبان ما که رادیو ایران را گوش می‌کنند، ایران‌یار ما شدند و خودشان تواید محتوا می‌کنند.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.