سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۴ میلیون متر مکعبی حجم آب سد‌های مازندران 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از افزایش ۱۴ میلیون متر مکعبی حجم آب ذخیره شده در سد‌های استان خبر داد.

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از افزایش ۱۴ میلیون متر مکعبی حجم آب ذخیره شده در سد‌های مازندران خبر داد و گفت: بارش‌های ۲۹ مهر تا ۶ آبان، با توجه به بارندگی در مناطق بالادست بر میزان ذخیره آب در مخزن سد‌های مازندران اثرگذار بود و مجموع آب ذخیره شده در سد‌های استان را به ۲۴۰ میلیون متر مکعب رساند.

او با بیان این‌که در حال حاضر حجم آب ذخیره شده در مخزن سد‌های استان ۱۲۱ میلیون متر مکعب بیشتر از مدت مشابه پارسال است، افزود: بیشترین میزان ورودی آب به سد‌های استان در روز‌های اخیر مربوط به سد البرز بود که ۷ میلیون متر مکعب آب وارد مخزن این سد شد. 

داوودیان گفت: حجم آب ذخیره شده در سد‌های استان تا پیش از بارش‌های اخیر ۲۲۶ میلیون متر مکعب بود که اکنون به ۲۴۰ میلیون متر مکعب رسیده است. این میزان ۱۰۰ درصد بیشتر از حجم ذخیره آب سد‌های استان در تاریخ مشابه پارسال -۶ آبان ۱۴۰۲- است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: آب ذخیره شده در مخزن سد شهید رجایی تا پایان مهر امسال ۸۷ میلیون متر مکعب بود که با بارش‌های اخیر با ۶ میلیون متر مکعب افزایش به ۹۳ میلیون متر مکعب معادل ۵۸ درصد ظرفیت حجم مخزن این سد رسید.

داوودیان درباره آب ذخیره شده در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی (البرز) در بارندگی‌های چند روز گذشته نیز گفت: با بارندگی‌های مناسب مناطق بالادست این سد، ورودی آب به مخزن آن به ۳۱ متر مکعب بر ثانیه رسید و طی ۷ روز بارندگی ۷ میلیون متر مکعب آب وارد مخزن این سد کرد. با این میزان آب ورودی، مجموع آب ذخیره شده پشت سد آیت‌الله صالحی مازندرانی به ۱۲۲ میلیون متر مکعب رسید که معادل ۸۶ درصد حجم مخزن این سد است و افزایش ۸۲ درصدی نسبت به ۶ آبان ۱۴۰۲ را نشان می‌دهد. 

او با اشاره به بارندگی‌های اواسط ماه مهر نیز افزود: در هفته دوم ماه گذشته -مهر- نیز بارش‌های مطلوبی داشتیم که منجر به افزایش ۲۲ میلیون متر مکعبی آب موجود در مخزن سد‌های مازندران شده بود. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به پیش‌بینی‌ها از شرایط اقلیمی و بارش‌های مازندران در ماه‌های پیش رو امیدواریم که در پایان سال با ذخایر آبی مطلوبی به استقبال فصل جدید کشاورزی برویم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.