سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بی‌اعتمادی غرب به زلنسکی

یک کارشناس انگلیسی تائید کرد که پس از افشا شدن بند‌های محرمانه طرح پیروزی زلنسکی، مقامات غربی به او بی‌اعتماد شدند.

الکساندر مرکوریس، کارشناس انگلیسی در یوتیوب گفت که کشور‌های غربی پس از افشای طرح پیروزی  ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعتماد خود را به وی از دست دادند.

براساس گزارش آر تی، مرکوریس گفت: پس از افشای وحشتناک برنامه او برای پیروزی، اعتماد عمومی به زلنسکی در همه جای غرب از دست رفت، که مشابه از دست دادن اعتماد به او در کی یف است.

در ۱۶ اکتبر، زلنسکی طرح موسوم به طرح پیروزی  را در پارلمان اوکراین ارائه کرد که در آن سند شامل پنج مورد و سه ضمیمه محرمانه دیگر بود. به طور خاص، بند اول شامل دعوت از اوکراین برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، بند دوم رفع محدودیت‌ها برای حملات با سلاح‌های دوربرد در خاک روسیه، و بند سوم استقرار یک بسته نیروی «غیر هسته‌ای جامع» است.

این افشاگری همچنین به تنش و تفرقه در میان برخی از کشور‌های اروپایی منجر شد. در همین راستا ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه در مورد طرح پیروزی زلنسکی گفت که این یک طرح نیست، بلکه مجموعه‌ای از شعار‌های نامنسجم است. به گفته وی، این ابتکار تنها با هدف سوق دادن ناتو به درگیری مستقیم با روسیه انجام می‌شود.

از سویی دیگر روزنامه انگلیسی گاردین در مقاله‌ای با اشاره به گسترش تنش‌ها میان روسیه و غرب و همچنین درگیر شدن چندین کشور شرق اروپا در تبعات این جنگ اوکراین، گزارش داد که سیاست آمریکا برای مهار این جنگ شکست خورده است.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.