سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از نظر شرعی و انسانی مدیون خادمان امنیت هستیم

امام جمعه کرمان با اشاره به حجم وسیع ماموریت‌های پلیس در حوزه‌های مختلف خدمت به مردم گفت: هم از نظر شرعی و هم از نظر انسانی مدیون و سپاسگذار خادمان نظم و امنیت هستیم.

 فرمانده انتظامی استان  کرمان به همراه جمعی از معاونان با نماینده ولی‌فقیه استان دیدار و ضمن تشریح بخشی از عملکرد پلیس در حوزه کشف سرقت ها، کالا و سوخت قاچاق و دیگر اقدامات،۷۰ درصد سرقت‌ها را از نوع خرد و کاهش آن‌ها را نیازمند لحاظ اقدامات پیشگیرانه از سوی عموم مردم و ریشه یابی و تحلیل مسائل توسط سایر مسولان برشمرد.

سردار ناصر فرشید با ذکر نام و یاد شهدای اخیر مجموعه انتظامی و ارتش، نسبت به افزایش هجمه دشمنان برای نابودی نسل جوان و نوجوان از طریق تولید و توزیع مواد مخدر و تولیدات صنعتی به خانواده‌ها هشدار داد و گفت: از ائمه جمعه و جماعات می‌خواهیم به عنوان پدر معنوی جامعه و عضو مهم شورای فرهنگ عمومی با رهنمود‌های خود، عموم مردم را نسبت به مولفه‌های پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی آگاه کنند.

فرمانده انتظامی استان همچنین با تشریح عملکرد پلیس در حوزه جمع آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر در طرح امنیت محله محور، از کشف بیش از۶ میلیون لیتر سخت قاچاق در سال جاری، توقیف۸۵۰ خودرو و موتورسنگین به سبب آلودگی صوتی و انهدام چندین باند سرقت، جعل و کلاهبرداری خبر داد و بر مشارکت عموم مردم و اصناف در حوزه ارتقاء انضباط اجتماعی، توجه به مولفه‌های حجاب و عفاف، افزایش آستانه تحمل مردم برای پیشگیری از نزاع‌های فردی و دسته جمعی و مشارکت همگان در نظم و امنیت برابر با فرموده امام راحل (ره) مبنی بر"همه با هم برای امنیت" تاکید کرد. 

در ادامه این نشست امام جمعه کرمان نیز ضمن گرامیداشت یاد شهدای اخیر انتظامی و ارتش در راستای محافظت از جان هموطنان بیان داشت: انصافاً حجم خدمات انتظامی در بخش‌های مختلف زیاد است، اما در واقع همه ما در مقابل محصول این خدمات که آرامش و امنیت جامعه است، مسئولیت داریم.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه تقریباً هر روز شهیدی از انتظامی تقدیم نظام مقدس اسلامی می‌شود، افزود: پلیس در تمام ماموریت‌های خود نیازمند همکاری توده مردم است تا با همکاری اطلاعاتی مردم، ماموریتهایش زودتر و بهتر به نتیجه برسد و البته که کاهش روند‌های کشف جرم به نفع خود مردم است.

امام جمعه کرمان با تاکید بر ضرورت ساماندهی بهتر کشفیات سوخت قاچاق بیان داشت: چه بهتر که بستری فراهم شود که بخشی از این کشفیات در همان مبدأ برای نیاز‌های موجود مصرف شود چراکه جابه‌جایی سوخت مشکلات و خطرات خودش را دارد.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی در پایان با تاکید بر اینکه هم از نظر شرعی و هم از نظر انسانی مدیون و سپاسگذار خادمان نظم و امنیت هستیم، گفت: هر چند که پهناوری استان کرمان، کار پلیس را سخت‌تر می‌کند، اما هر چه کار‌ها بزرگ‌تر و خدمت بیشتر باشد، قطعاً اجر و پاداش آن نزد خداوند نیز بیشتر است و قطعا همه برای خادمان نظم و امنیت دعای خیر خواهند کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.