سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزان صادرات تعاونی‌ها به ۲ میلیارد دلار رسیده است

مدیرعامل اتاق تعاون ایران گفت: میزان صادرات تعاونی‌ها در سال گذشته به ۲ میلیارد دلار رسیده که یک رکورد در این بخش به شمار می‌رود.

بهمن عبدالهی مدیرعامل اتاق تعاون ایران در نشست خبری با  اعضای کمیسیون جهش تولید مسکن با بیان اینکه میزان صادرات تعاونی ها به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است گفت: در حال حاضر باید سعی کنیم بتوانیم با حمایت از تعاونی ها ایران را در بین ۳۰۰ تعاونی برتر دنیا کنیم.

وی ادامه داد: اتحادیه جهانی تعاون در دنیا وجود دارد که ۱۱۱ کشور دنیا در آنجا عضو هستند و ایران هم از سال های گذشته  عضو این اتحادیه بوده اما ما نقش مدیریتی در این حوزه نداشته ایم.

مدیرعامل اتاق تعاون ایران بیان کرد: این اتحادیه قدمت ۱۲۰ ساله دارد به لطف الهی برای اولین بار ایران به عنوان عضو هیئت مدیره انتخاب شد و  در این رقابت فرانسه و انگلیس را پشت سر گذاشتیم.

عبدالهی اظهار کرد:  در ۲۰ آذر ماه اجلاسی توسط این اتحادیه  در هند برگزار می شود و قرار شده است که‌ سال آینده اقتصاد تعاون معرفی  شود و سازمان ملل متحد سال آینده را به عنوان سال اتحادیه تعاونی ها معرفی کند.

او بیان کرد: ۳۰۰ تعاونی برتر در دنیا  وجود دارد که‌  ۲۴۰۰ میلیارد دلار گردش مالی دارند  اما متاسفانه ایران در این ۳۰۰ تعاونی هیچ نقشی ندارد و ما امیدواریم بتوانیم در آینده به این حوزه ورود کنیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.