سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش پدافند غیر عامل در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان آموزش و پرورش را یکی از نقاط کلیدی و ثقل در حوزه پدافند غیرعامل دانست.

فرشاد اسکندری‌نیا در آیین نواختن زنگ استانی پدافند غیرعامل که امروز (۷ آبان‌ماه) به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در آموزشگاه شاهد بنت الهدی اهواز برگزار شد، گفت: رمز پویایی و مانایی نظام مقدس جمهوری اسلامی بر سه اصل امامین انقلاب، شهادت و فرهنگ شهادت و نقش مردم استوار است.

او با اشاره به تداوم حمایت از مظلومان عالم افزود: شهدای ما مانند چراغ راه در عصر نتوانستن‌ها، با مرگ خود بر دشمن پیروز شدند. شهید، قهرمان همه دوران‌ها است. شهدای حوادث اخیر چراغی روشن کردند که جامعه برای پویایی به آن نیاز دارد.

مدیرکل جمهوری اسلامی بوده‌اند و همیشه در مقابل تهدیدهای نظامی دشمن ایستادند و از تمام آرمان‌های انقلاب دفاع کردند. در حوادث اخیر دیدیم با وجود اینکه نسل کنونی با خاطرات و دیدیگاه‌های قبل بزرگ نشده و جنگ را ندیده است اما با این اتفاقات شور و شعف انقلابی بین آن‌ها ایجاد شد و نشان داد همچنان آرمان شهادت بین مردم زنده است و این اصل از بین نمی‌رود.

اسکندری‌نیا عنوان کرد: در هفته پدافند غیرعامل، ۲۰۰ برنامه در دستگاه‌های مختلف خوزستان اجرا می‌شود که از این تعداد، ۶۰ برنامه شاخص هستند. آموزش و پرورش یکی از نقاط کلیدی و ثقل در این حوزه است و برنامه‌های متعددی در این حوزه در دستور کار قرار دارد که در طول هفته اجرا می‌شوند.

او اضافه کرد: رسالت اصلی آموزش و پرورش تربیت نسل نوشکفته و جوان انقلاب است و امیدواریم در کنار یکدیگر بتوانیم کارها را پیش ببریم. در صورتی که آموزش و پرورش مسابقه فرهنگی یا سوالاتی در خصوص پدافند غیرعامل برای دانش‌آموزان در نظر بگیرند ما جوایز را متقبل می‌شویم تا فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان گفت: امروزه پدافند غیرعامل یکی از مواردی است که در کنار سایر الزامات دفاعی مانند پدافند عامل، مکمل و لازم و ملزوم یکدیگر هستند؛ شاید در حوزه نظامی و پدافند عامل تخصص لازم را نداشته باشیم اما دوستان عرصه‌های مختلف این کار را فرا گرفته‌اند. مثلا در حوزه مدرسه باید ببینم در صورتی که در مواقع بحرانی آب یا برق قطع شد، چگونه می‌توان خدمات را ارائه داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.