سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح هفت سنگ در مدارس قزوین

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین گفت: طرح هفت سنگ در ۶ مدرسه قزوین و همچنین برخی از محلات شهری اجرایی شده تا از این طریق بتوانیم برای افزایش نشاط اجتماعی، به خصوص در بین کودکان و نوجوانان گام‌های موثرتری برداریم.

حسین برجی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین گفت: طرح روزشمار فرهنگی هفت سنگ که با آغاز سال تحصیلی در برخی از مدارس استان به اجرا درآمده، هر روز هفته به یکی از موضوعات شهروندی از جمله هنری، شهروندی، ورزشی و نشاط، گردشگری، خانواده، سلامت و مهدویت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌هایی با آموزش و پرورش صورت گرفته تا مدارس قزوین با اجرای این طرح همکاری کنند، افزود: متخصصان بسیاری از انجمن خوشنویسی، گروه‌های تئاتر تا کارشناسان شهید بلندیان و کانون روانشناسی در قزوین برای اجرای این طرح با سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین همکاری‌های لازم را دارند.

برجی با اشاره به اینکه اکثر موضوعات طرح هفت سنگ بر پایه شهروندی است، تاکید کرد: این مسائل، موضوعاتی از جمله زیست محیطی، همسایه مداری، زندگی در آپارتمان، کم‌تر تولید کردن زباله و تفکیک از مبدا، ترافیک، احترام به اعضای خانواده و نحوه ارتباط دانش‌آموزان با یکدیگر را شامل می‌شود که می‌تواند در ارتقا فرهنگ عمومی مردم به خصوص در بین کودکان و نوجوانان اثرگذار باشد.

این مسئول با بیان اینکه طرح هفت سنگ هر روز در یکی از مدارس محلات جنوبی و نواحی منفصل شهری قزوین اجرا می‌شود، اضافه کرد: بنا داریم تا اجرای این طرح را به طور همزمان در ۳۰ مدرسه دیگر قزوین و در طول هفته به اجرا درآوریم و در یک دوره پنج ساله تمامی مدارس این شهر از خدمات مستمر هفت سنگ بهره لازم را ببرند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: اجرای طرح هفت سنگ موجب ایجاد شادی و شعف در بین دانش آموزان شده و می‌تواند فرهنگ، تربیت و سلامت دانش آموزان قزوین را ارتقا دهد که در تلاش هستیم تا روند اجرای این طرح به طور مستمر ادامه دار باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.