سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وحشت آمریکایی‌ها از تحولات احتمالی پس از انتخابات

بسیاری از رای‌دهندگان آمریکایی، نگران خشونت‌های پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور و انجام تلاش‌هایی برای لغو نتایج به دست‌آمده هستند.

جدیدترین نظرسنجی انجام گرفته شده در آمریکا نشان می‌دهد که برخی از رای‌دهندگان در این کشور عمیقا نگران خشونت‌های سیاسی احتمالی و تلاش برای براندازی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین پیامد‌های گسترده آن بر دموکراسی در این کشور هستند. 

یافته‌های نظرسنجی انجام گرفته شده توسط آسوشیتدپرس نشان می‌دهد نگرانی زیادی در مورد آسیب رسیدن به دموکراسی در آمریکا تحت تاثیر اقدامات مخربی جهت برهم زدن انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور و به دنبال آن افزایش خشونت‌ها وجود دارد. 

این نگرانی تحت تاثیر اقدام ترامپ و حامیانش در جریان رقابت‌های ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ در آمریکا بود که به موجب آن هواداران ترامپ با تحریک وی وارد ساختمان کنگره آمریکا شده و سعی کردند نتایج انتخابات را که مبنی بر پیروزی جو بایدن بود، باطل کنند. 

بر این اساس از هر ۱۰ شرکت‌کننده آمریکایی در نظرسنجی آسوشیتدپرس، ۴ نفرشان عنوان کرده‌اند که به شدت نگران تلاش‌های خشونت‌آمیز برای لغو نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر هستند. 

علاوه بر این از هر ده شرکت‌کننده در نظرسنجی‌ها، ۴ نفرشان عنوان کرده‌اند که نگران تلاش‌های قانونی برای باطل اعلام کردن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری هستند. 
بر این اساس از هر ۱۰ رای‌دهنده آمریکایی، ۹ نفرشان عنوان کرده‌اند که بازنده انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا موظف خواهد بود تا نتایج انتخابات را بدون هیچ خشونت و ابراز مخالفتی بپذیرد.

طبق نتایج این نظرسنجی از هر ۳ نفر رای‌دهنده آمریکایی، یک نفرشان بسیار زیاد نگران اقدامات مقامات ایالتی برای جلوگیری از نهایی شدن نتایج هستند. 

این در حالی است که شمار رای‌دهندگانی که نگرانی از بابت به خشونت کشیده شدن انتخابات ماه نوامبر در آمریکا ندارند، بسیار کمتر از حد تصور است. 

نگرانی‌ها در باب این مسئله تحت تاثیر اقدام مجدد ترامپ برای طرح ادعا‌های پیشین وی مبنی بر اینکه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا تقلب صورت گرفت و طرح دوباره این ادعا‌ها مبنی بر اینکه تنها در صورت تقلب در انتخابات ۲۰۲۴ بازنده این رقابت‌ها خواهد بود، بر شدت نگرانی رای‌دهندگان آمریکایی افزوده است.

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
آمریکا نابود بشه، یک دنیا راحت میشن
حسنی
۱۲:۰۲ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
ترامپ قبل از اینکه شمارش آرا تمام شود کاخ سفید اشغال میکند