سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور الکترونیکی پروانه‌های تاکسیرانی از ابتدای آبان

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از آغاز صدور الکترونیکی پروانه‌های تاکسیرانی خبر داد.

شادی مالکی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین در بهبود فرآیند‌ها و هوشمندسازی خدمات تاکسیرانی پایتخت گفت: پروانه‌های فیزیکی علاوه بر اتلاف وقت و ایجاد موانع در ارائه خدمات به شهروندان، هزینه‌های زیادی به همراه داشت.

وی افزود: این هزینه‌ها شامل چاپ پروانه‌های تاکسیرانی روی کارت‌های PVC، نیروی انسانی لازم و ارسال پروانه‌ها از طریق پست بوده و به همین منظور از ابتدای آبان ماه، پروانه‌های تاکسیرانی به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: پروانه‌های قبلی تاکسیرانان همچنان معتبر هستند و رانندگان می‌توانند تا پایان دوره اعتبار از آنها استفاده کنند.

وی درخصوص مزایای این طرح افزود: اجرای این طرح مزایای متعددی از جمله، ایجاد بستری لازم به منظور اتصال به درگاه صدور مجوز و دولت الکترونیک با هدف خدمات‌رسانی به تاکسیرانان، صدور پروانه‌های تاکسیرانی با سرعت و اطمینان بیشتر، کاهش اتلاف وقت تاکسیرانان و افزایش سطح خدمات‌رسانی در سطح شهر را دارد.

مالکی تاکید کرد: همچنین می‌تواند جلوگیری از تبعات ناشی از چاپ فیزیکی پروانه‌ها، مانند مفقودی یا سوءاستفاده احتمالی، کاهش هزینه‌های سازمانی ناشی از چاپ پروانه‌ها را به همراه داشته باشد.

وی همچنین از اخذ مجوز‌های لازم نهاد‌های ذیربط برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: پس از فراهم‌سازی زیرساخت‌ها، این طرح به اجرا رسیده است. در این طرح، پس از دریافت تاییدیه‌های لازم، پیامکی حاوی لینک پروانه به تاکسیرانان ارسال می‌شود که شامل مشخصات کامل راننده، نوع و شماره گواهینامه و سایر اطلاعات مرتبط خواهد بود، این اطلاعات همراه با یک کد QR برای تأیید اصالت پروانه صادر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: برای هماهنگی بیشتر با نهاد‌های مرتبط، از جمله بیمه تأمین اجتماعی و پلیس راهور، مکاتبات لازم صورت پذیرفته است.

مالکی گفت: در حال حاضر رانندگان محترم تاکسی می‌توانند از طریق درگاه اتوتاکسی پروانه تاکسی خود را مشاهده کنند؛ همچنین امکان چاپ کارنامه نیز برای رانندگان تاکسی فراهم شده است.

برچسب ها: تاکسی ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.