سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جریمه ۶۸۰میلیون ریالی قاچاقچی زغال بلوط در باشت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: قاچاقچی زغال بلوط در باشت ۶۸۰ میلیون ریال جریمه شد.

سعید جاویدبخت گفت: این متخلف در اجرای طرح تشدید مقابله با تخریب و تعرض به منابع طبیعی از سوی ماموران یگان حفاظت این اداره شناسایی شد.

وی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در حین گشت زنی در مسیرهای مواصلاتی شهرستان باشت یک دستگاه وانت آریسان حامل قاچاق محصولات جنگلی از نوع زغال را شناسایی کردند.

جاویدبخت ابراز کرد: این محموله پس از بررسی و اطمینان از قاچاق بودن آن با حکم قاضی تعزیرات متوقف و خودروی شخص متخلف به پارکینگ انتقال داده شد.

وی ادامه داد : از این متخلف بیش از ۱۸۵ کیلو پرم زغال قاچاق کشف شد.

کشف یک تن هیزم در باشت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۲ روز گذشته ماموران یگان حفاظت باشت بیش از یک تن هیزم بلوط را کشف و متخلف شناسایی کردند.

سرهنگ ابراهیم جانی نسب افزود: در این مدت همچنین یک متخلف که با قطع درختان جنگلی قصد وسعت دادن به زمین زراعی خود را داشت را شناسایی کردند.

وی اظهار کرد: جلوگیری از هرگونه تخریب عرصه های جنگلی از جمله قطع درختان، تهیه زغال، برداشت بی رویه گیاهان دارویی از اولویت‌های یگان حفاظت منابع طبیعی بوده و به طور جدی با متخلفان برخورد خواهد شد.

جانی نسب تصریح کرد: زغال و قاچاق چوب درختان جنگلی بلوط از مهمترین عوامل تخریب عرصه های منابع طبیعی بخصوص عرصه های جنگلی است.

به نقل از کارشناسان گسترده بودن جنگل‌ها، کمبود نیروهای حفاظتی در کنار وجود بازار سیاه پر رونق زغال و ضعف فرهنگی از عوامل مؤثر در قاچاق چوب است.

شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهمترین گونه‌های پوشش گیاهی و جنگلی این شهرستان است.

شهرستان ۲۴ هزارنفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.