سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رؤسای سیا و موساد با نخست وزیر قطر دیدار کردند

«دیوید بارنیا» رئیس موساد، «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا و «محمد بن عبدالرحمن» نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر برای آنچه دور تازه مذاکرات آتش‌بس در دوحه خوانده شده، با یکدیگر دیدار کردند.

رؤسای سیا و موساد با نخست وزیر قطر دیدار کردند. روزنامه وال استریت ژورنال در این باره گزارش داد که این دیدار برای مقدمه‌چینی درباره برپایی یک جلسه بزرگتر در روز‌های آینده و گفتگو بر سر آتش بس در غزه و لبنان صورت گرفته است.

این خبر درحالی منتشر می‌شود که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یک شنبه پیش شرط آتش‌بس را خروج رژیم صهیونیستی از نوار غزه اعلام کرد.

پیشتر خبرگزاری رویترز از انجام مذاکرات درباره آتش بس در نوار غزه در دوحه پایتخت قطر خبر داد؛ مذاکراتی که بنا به اظهار این رسانه، در آن نمایندگان قطر به عنوان میانجی و «ویلیام برنز» رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) شرکت دارند.

به گفته یک منبع آگاه «هدف از این مذاکرات دستیابی به یک توافق آتش بس کوتاه مدت جدید در نوار غزه و آزادی برخی از اسیران صهیونیست در غزه در ازای آزادی اسرای فلسطینی است.

اوایل روز (یکشنبه) رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سفر «بارنیا» رئیس موساد به قطر گزارش دادند، اما تاکید کردند که این مذاکرات در مورد توافق بر سر آزادی اسیران صهیونیست در غزه به نتیجه نمی‌رسد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از یکی از مقامات تیم مذاکره کننده این رژیم گفته است که هرگونه معامله‌ای مستلزم پایان دادن به جنگ در نوار غزه است.

به ادعای شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، این مقام مذاکره کننده اسرائیلی به خانواده‌های «اسیران صهیونیست در نوار غزه» اطلاع داده است که سفر بارنیا به دوحه نتیجه‌ای نخواهد داشت مگر اینکه کابینه رژیم اسرائیل به او اختیارات گسترده‌ای بدهد که هنوز اتفاق نیفتاده است.

در مذاکرات پیشین که درماه آگوست (مرداد) بدون دست‌یابی به توافق برگزار شد، قطر و مصر به عنوان میانجی بین رژیم اسرائیل و حماس حضور داشتند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.