سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سری آ ایتالیا؛

اینتر ۴ - ۴ یوونتوس/ طعنه داربی جنون‌آمیز ایتالیا به ال‌کلاسیکوی اسپانیا + فیلم

به لطف اندیشه‌های تیاگو موتا و سیمونه اینزاگی، فوتبال ایتالیا یکی از جذاب‌ترین بازی‌های قرن خود را تجربه کرد.

مهمترین دیدار هفته نهم سری آ ایتالیا، بین تیم‌های اینتر و یوونتوس در ورزشگاه جوزپه مه آتزای شهر میلان برگزار شد که در پایان یک دیدار جذاب و پرگل دو تیم به تساوی ۴-۴ رضایت دادند.

اینتر ابتدا با ضربه پنالتی پیتور زیلینسکی در دقیقه ۱۵ پیش افتاد، اما این برتری خیلی ادامه نداشت و یوونتوس زود جشن نراتزوری را خراب کرد.

در ادامه وستون مک‌کنی ارسال به داخل محوطه جریمه را جلوتر از مدافعان اینتر به دوشان ولاهوویچ پاس داد و او در یکقدمی دروازه را پای چپ یان زومر را مغلوب خود کرد و در دقیقه ۲۰ بازی را به تساوی کشاند.

این گل زمینه‌ساز حملات بیشتر یوونتوس شد تا بیانکونری به فکر گل دوم باشد. فرانسیسکو کونسیسائو در گوشه محوطه جریمه روی پاس کامبیاسو به توپ رسید و با دریبل زدن بازیکن مقابل خود وارد محوطه جریمه شد که با پاس عرضی کوتاه او و یک اشتباه دیگر از خط دفاعی اینتر، تیموتی وه‌آ در دقیقه ۲۶ گل دوم یووه را به ثمر رساند.

این گل هیجان بازی را بالا برد و دوباره اینتر را مجبور کرد که با دقت بیشتری بازی را دنبال کند. نراتزوری پس از چند حمله در دقیقه ۳۵ به گل تساوی رسید. روی بازی مستقیم، هنریک مخیتاریان پس از یک دو با مارکوس تورام توپ را کنترل کرد و روی پای چپ خود برد تا ضربه زمینی دقیق او به گوشه دروازه در دقیقه ۳۵ بازی را به تساوی بکشد.

با این گل اینتر دوباره نبض بازی را در دست گرفت و ورق به سود نراتزوری برگشت تا دوباره از روی ضربه پنالتی پیش بیفتند. با خطای کالولو روی دنزل دامفرایس در محوطه جریمه، پنالتی به سود اینتر اعلام شد.

زیلینسکی این بار هم پشت ضربه حساس پنالتی ایستاد و اگرچه میشل دی‌گرگوریو جهت ضربه را درست حدس زد، اما نتوانست مانع از گلزنی بازیکن اینتر در دقیقه ۳۷ شود.

نیمه اول این بازی جذاب که با کامبک‌های پیاپی دو تیم همراه بود با پیروزی سه بر دو اینتر خاتمه یافت.

اینتر در همان ابتدای نیمه دوم بار دیگر به گل رسید تا تعداد گل‌های خورده بهترین خط دفاع فوتبال اروپا در عرض ۵۳ دقیقه به عدد ۴ برسد. ارسال بلند زیلینسکی از نقطه کرنر بعد از دفع ناقص در گوشه دورتر محوطه ۶ قدم به دنزل دومفریز رسید تا با شلیک بازیکن تیم ملی هلند به گوشه مخالف دروازه حساب کار ۴ بر ۲ شود.

تیاگو موتا فرشته نجات تیمش در نیمه دوم یعنی کنان ییلدیز را در دقیقه ۶۲ به زمین فرستاد و بال چپ ۱۹ ساله تیم ملی ترکیه ۱۰ دقیقه بعد اختلاف را به حداقل رساند. وستون مک‌کنی روی یک ضد حمله توپ را در سمت چپ به ییلدیز سپرد. او تا آستانه محوطه جریمه پیش آمد و با یک شلیک زمینی دیدنی دورترین گوشه دروازه زومر را هدف قرار داد.  

این پایان کار نبود و یوونتوس در فاصله ۸ دقیقه مانده به پایان کار به گل تساوی دست یافت. کونسیسائو بار دیگر در نقش مهندس حمله ظاهر شد. او بعد از یک - دو با کامبیاسو توپ را به محوطه ۶ قدم فرستاد. دفع ناقص مدافعان باعث شد ییلدیز در موقعیتی مناسب صاحب توپ شود و زومر شانس چندانی برای مهار شلیک زمینی دیدنی او نداشت.

در نهایت زیباترین داربی سال‌های اخیر ایتالیا با تساوی ۴-۴ به پایان رسید تا همچنان اینتر و یووه در رتبه‌های دوم و سوم در فاصله یک امتیازی هم بمانند.

این مسابقه در حالی هشت گل داشت که پنج تقابل قبلی دو تیم در داربی ایتالیا فقط هفت گل داشته بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.