سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعمال قانون برخط اضافه بار توسط سامانه‌های توزین حین حرکت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به سامانه‌های هوشمند راهداری و کنترل ترافیک، گفت: خودرو‌های باری سنگین در صورت بارگیری با وزن غیرمجاز خسارت‌های زیادی به راه‌ها و به ویژه رویه راه‌ها وارد می‌کنند.

محسن عمادی گفت: در صورت تکرار تخلف و تردد خودرو‌های سنگین با اضافه تناژ‌های غیرمتعارف علاوه بر جریمه نسبت به غیرفعال کردن کارت هوشمند خودرو‌ها اقدام می‌شود تا ایمنی و تردد روان برای همه خودرو‌ها و کاربران جاده‌ای اعم از سبک و سنگین ایجاد شود.

او با بیان اینکه سامانه‌های توزین حین حرکت استان فارس به‌صورت برخط اعمال قانون می‌کنند، در خصوص جانمایی این سامانه‌ها در استان نیز گفت: ۶ سامانه هوشمند توزین حین حرکت استان در مسیر‌های پرتردد خودرو‌های سنگین شامل محور نورآباد ـ گچساران، جهرم ـ لار و بالعکس، صفاشهر ـ آباده و دشت ارژن ـ کازرون قرار دارند.

عمادی با اشاره به نحوه فعالیت این سامانه‌ها، تصریح کرد: از تیرماه سال جاری، سامانه‌های توزین حین حرکت، به‌صورت هوشمند و برخط تخلف اضافه تناژ را شناسایی و پس از بررسی و صحت‌سنجی با انتقال اطلاعات متخلف به پلیس راهور برای اعمال قانون اقدام می‌کند.

او بیان کرد: با پایش داده‌های سامانه‌های توزین حین حرکت در ۳ ماهه نخست سال جاری ۶۰۰ هزار و ۵۰۰ خودرو سنگین باری پایش و تعداد ۵۹ هزار و ۴۳۵ خودرو با تخلف اضافه تناژ شناسایی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در ادامه در خصوص استفاده هموطنان از خدمات تلفن گویای ۱۴۱ افزود: سامانه تلفنی گویا و اپراتوری ۱۴۱ به شکل ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های کشور است.

او یادآور شد: همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نیز آخرین وضعیت و اطلاعات جاده‌های کشور را در اختیار مردم گذاشته و پایگاه اینترنتی www.۱۴۱.ir نیز علاوه بر اطلاعات راه‌ها، وضعیت جاده‌ها را به شکل تصویری در اختیار مردم قرار می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.