سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان در آستانه میزبانی از تورگردانان گردشگری جهان است

گردهمایی تورگردانان حرفه‌ای گردشگری جهان در اصفهان با هدف تقویت همکاری میان شهر‌های خلاق؛ با مشارکت اتاق بازرگانی و سایر بخش‌های مرتبط در حال تدارک و برنامه‌ریزی است.

استاندار اصفهان در کنفرانس نقش صنایع خلاق در توسعه اجتماعی و اقتصادی شهر‌های یونسکو که در سن‌پترزبورگ روسیه بصورت برخط (آنلاین) برگزار شد، با دعوت از شرکت‌کنندگان برای سفر به اصفهان گفت: این برنامه با هدف معرفی اصفهان، دریافت ایده‌ها و رایزنی‌های خلاقانه برای جذب و ارتقای گردشگری برگزار می‌شود.

مهدی جمالی‌نژاد افزود: اصفهان بعنوان عضو شبکه شهر‌های خلاق یونسکو آمادگی تقویت همکاری‌های بین‌المللی با سایر شهر‌های خلاق در زمینه‌های مختلف فرهنگی، گردشگری، هنری، اقتصادی، علمی و دانش بنیان را دارد.


وی با بیان‌اینکه اصفهان شهر موزه تاریخ ایران است، افزود: اندک تأمل در میراث فرهنگی اصفهان ذهن بازدیدکننده را به عمق نگاه دینی معماران و هنرمندان در کنار توجه آنها به الزامات شهری و تمدنی این دیار معطوف می‌کند.


جمالی‌نژاد با بیان تاثیر کاربردی صنایع خلاق در توسعه اجتماعی و اقتصادی مناطق گردشگری افزود: این صنایع که با تلفیق خلاقیت، فرهنگ، علم و فناوری ارزش افزوده بالایی ایجاد کرده است، به توسعه پایدار مناطق و جذب بیشتر گردشگر، کمک شایانی می‌کند.


استاندار اصفهان افزود: صنایع خلاق با ارائه تجربه جدید، ضریب ماندگاری گردشگران و ساکنان بومی را در یک منطقه افزایش و با رشد درآمد‌های حاصل از گردشگری؛ کسب و کار و زیرساخت‌های سخت‌افزاری جوامع محلی را توسعه می‌دهد.


جمالی‌نژاد افزود: شهر‌ها مظهر تمدن در جهان کنونی هستند و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هر شهر بیانگر هویت مدنی و پیشینه غنی آن سرزمین و فرهنگ آن است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.