سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مستند «ایران باستان»؛ کاوشی در اعماق تاریخ سرزمین کهن ایران

مستند «ایران باستان» به زودی بر روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت و نگاهی عمیق به کاوش‌های باستان‌شناسی و تاریخ اقوام در این سرزمین می‌اندازد.

مجموعه مستند «ایران باستان» در حال حاضر در مرحله تدوین بوده و تولید آن از سال۱۴۰۰ آغاز شده است. در این مجموعه که شش قسمت با هدف آشنایی عمیق‌تر با باستان شناسی ایران طراحی شده، به بررسی محوطه‌های باستانی شاخص کشور و اقوام مانایی در شمال کردستان و آذربایجان غربی پرداخته می‌شود.

به گفته مظاهری پور در حال حاضر، دو قسمت این مستند شامل «جندی شاپور» و «تپه میرک» تکمیل و آماده نمایش است، در حالی که دو قسمت دیگر با عنوان «سیلک» و «طرح بازنگری سیلک» در مراحل پایانی تدوین قرار دارند. همچنین، بخش‌هایی از مستند درباره «تپه ریوی»، «تپه ازبکی» و «تپه حسنلو» نیز در حال تدوین است.

کارگردانی و تهیه‌کنندگی این مجموعه بر عهده پژمان مظاهری‌پور است و فیلمبرداری آن به همت بهروز سلیمانی، مهدی باقری و خود پژمان مظاهری‌پور صورت گرفته است. تدوین این اثر نیز توسط پژمان مظاهری‌پور انجام می‌شود و بخش انیمیشن‌ها را رانبخش صادقی بر عهده دارد. راویان این مجموعه، میلاد فتوحی و مروا کاظمی، با صدای دلنشین خود، داستان‌های جذاب و تاریخی این مجموعه را زندگی می‌بخشند.

انتظار می‌رود که این مجموعه در ماه‌های آینده بر روی آنتن شبکه مستند قرار گیرد و علاقمندان به تاریخ و فرهنگ ایران، به زودی بتوانند از تماشای این مستند جذاب و آموزنده بهره‌مند شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.