سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ارقام گندم با نیاز آبی پایین و مقاومت بالا بین کشاورزان زنجان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی معرفی ارقام گندم با نیاز آبی پایین و مقاومت بالا در برابر خشکی در دستور کار بوده و تا کنون بیش از ۱۲ هزار تن از این ارقام در اختیار کشاورزان استان قرار داده شده است.

روح الله حسنی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ، با بیان اینکه توزیع این بذر‌ها تا پایان موعد کشت‌ها ادامه دارد، گفت: باران، واران، هشترود، پانیذ، صدرا و آذر۲ از جمله ارقام گندم دیم و پیشگام، میهن و حیران نیز از ارقام گندم آبی مورد کشت در استان زنجان است.

وی ادامه داد: تا کنون همزمان با فصل کشت پاییزه بیش از ۱۷ هزار تن کود شیمیایی در بین کشاورزان استان توزیع شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سال زراعی گذشته با تولید بیش از ۶۵۰ هزار تن گندم، رکورد تولید این محصول راهبردی در استان شکسته شد.

حسنی افزود: سال زراعی گذشته، سال پر خیر و برکت در محصول مهم گندم بود و علاوه بر شکستن میزان تولید، بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم نیز از کشاورزان خریداری شد.

وی ادامه داد: تحلیل آمار نشان می‌دهد که دلایل این موفقیت شامل فراهم بودن شرایط طبیعی در بخش دیم مثل بارندگی‌های به موقع، تدارک عوامل تولید مثل بذر و سم و ملزومات کشت و تلاش و برنامه ریزی مناسب بخش مهندسی کشاورزی در استان بود.

حسنی با بیان اینکه سال زراعی گذشته بیش از ۳۱۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیر کشت گندم رفت، گفت: از این میزان، ۱۸ هزار هکتار به صورت کشت آبی و ۳۰۰ هزار هکتار به صورت کشت دیمی است.
استان زنجان ۱.۳ درصد مساحت کل کشور را دارد و با داشتن ۸۴۵ هزار هکتار عرصه‌های مناسب کشاورزی، پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.