سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره سیب و عسل در مراغه

جشنواره سیب و عسل با هدف معرفی ظرفیت‌های مراغه در تولید این دو محصول کشاورزی برگزار شد.

 مراغه قطب تولید سیب و عسل در استان آذربایجان شرقی است و سالانه ۳۰۰ هزار تن سیب و سه هزار و ۵۰۰ تن عسل در این شهرستان تولید می‌شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی گفت: برگزاری جشنواره‌های این چنینی زمینه سازی برای افزایش تولید، صادرات و امنیت غذایی در کشور است.

 برومندی افزود: شکرگزاری از خداوند و ایجاد زمینه همکاری و هماهنگی مسئولان برای رفع مشکلات بخش کشاورزی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

 وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در تولید سیب رتبه دوم کشور را دارد افزود: سالانه در بیش از ۲۴۷ هزار هکتار از باغ‌های کشور ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی هدف از برگزاری این جشنواره را نشان سازی سیب و عسل و ایجاد ظرفیت برای صادرات این دو محصول کشاورزی اعلام کرد.

شفیعی افزود: این جشنواره بهترین فرصت برای بیان مشکلات کشاورزان و برنامه ریزی برای صادرات محصولات کشاورزی و ارتباط بیشتر کشاورزان با مسئولان استانی و کشوری بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه مراغه در تولید سیب و عسل رتبه اول استان را دارد افزود: این شهرستان با داشتن ۲۵ هزار هکتار باغ قطب تولید میوه در آذربایجان شرقی است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: این جشنواره بهترین فرصت برای حضور مسئولان کشوری و استانی برای شنیدن خواسته‌های کشاورزان است.

موسوی افزود: معرفی ظرفیت‌های باغداری، توسعه گردشگری کشاورزی و معرفی قابلیت‌های شهرستان در تولید سیب و عسل از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

باغداران مراغه‌ای با داشتن ۲۵ هزار هکتار باغ و تولید سالانه نزدیک به ۴۰۰ هزار انواع میوه مقام نخست تولید محصولات باغی را در آذربایجان شرقی دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.