سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آثار کمتر دیده شده موزه ملی در تخت‌جمشید به نمایش در می‌آید

نمایشگاه آثار کمتر دیده شده موزه ملی در تخت جمشید و نمایشگاه صنایع‌دستی در ورودی حافظیه برپا می‌شود.

علی دارابی معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، افزایش سواد میراثی، شناسایی آثار خوب و تشویق به رقابت سالم و سازنده و همچنین شناسایی استعداد‌های جوان و جدید است.

وی افزود: برگزاری این جشنواره به استان‌ها کمک می‌کند تا بهتر و بیشتر دیده شوند چرا که هنرمندانی که در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنند، سفیران میراث‌فرهنگی آن استان هستند.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: شعار این دوره از جشنواره "ایران ما میراث ما، میراث ما ایران ما" است.

دارابی ادامه داد: مساله میراث‌فرهنگی و تاریخی ما یک مساله بسیار مهمی است چنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند کشور‌هایی که سابقه تمدنی ندارند برای خودشان سابقه تمدنی خلق و ایجاد می‌کنند، ما که سابقه تمدنی بیش از هفت هزار سال با این عظمت و این همه آثار تاریخی داریم، باید کاری بزرگ انجام دهیم تا نسل جوان با داشته‌ها و ثروت تاریخی بزرگی که دارند، آشنا شوند.

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه بنیان هویتی ما بر میراث‌فرهنگی است، گفت: ایران بیش از هفت هزار سال تاریخ و بیش از یک میلیون سال سابقه سکونت بشری دارد و جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در ثبت آثار میراث ملموس و طبیعی جهانی است.

دارابی افزود: ایران جزو پنچ کشور برتر دنیا در ثبت میراث ناملموس است. در تاریخ نوشتند ایرانیان باستان بیش از ۶۵ جشن و شادی و سرور در طول سال داشتند، اینها همه مولفه‌ها و مقدمه‌های میراث‌فرهنگی است.

دارابی اظهار کرد: این داشته‌ها فرصت بسیار خوبی است و «میراثبانان آینده» بخش مهمی از جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است که موجب می‌شود دانش‌آموزان و نسل جوان ما به گذشته خود افتخار کنند و به فردایشان امیدوار باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.