سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت میگو در گمیشان به پایان رسید

کار برداشت میگو در مجتمع پرورش این گونه آبزی در گمیشان که از هفته آخر شهریور آغاز شده بود به پایان رسید.

مدیرکل دامپزشکی گلستان   گفت: در سال کشاورزی جاری از ۱۱۲ مزارع پرورش میگوی گمیشان سه هزار و ۸۰۰ تُن فرآورده برداشت شده که تمامی آن شایستگی صادرات دارد.

علی کاووسی یادآور شد: مجتمع چهار هزار هکتاری پرورش میگوی گمیشان با نظارت بهداشتی کارشناسان این اداره کل و شهرستان گمیشان توانسته در ۲ سال پیاپی عاری از بیماری بوده و به عنوان تنها سایت پرورش این محصول در کشور شناخته شود.

میگوی گمیشان از نوع وانامی است که این گونه به علت شوری کم آب و اقلیم و خاک مناسب طی ۱۲۰ روز پرورش یافته و به وزن ۱۵ گرم می‌رسد.

امسال پرورش دهندگان میگو در گمیشان ۱۱۲ مزرعه با هزار و ۳۰۰ استخر به وسعت هزار و ۸۰۰ هکتار را آماده و ۳۰۳ میلیون قطعه پست لارو میگو را رها کرده بودند و تولید محصول ۳ هزار و ۸۰۰ تُن محصول از سوی کارشناسان شیلات استان گلستان برآورد شده بود.

همچنین براساس گزارش مسوولان اداره کل شیلات گلستان، ۹ مرکز عمل‌آوری میگو با ظرفیت ۱۰ هزار تُن در شهرستان‌های ترکمن و گمیشان وجود دارد که عملیات فرآوری این محصول را انجام می دهند.

تنها مرکز پرورش میگوی شمال کشور به مساحت چهار هزار هکتار در ساحل گمیشان و در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری شمال غرب گرگان مرکز استان گلستان قرار دارد که این مجتمع از یک دهه قبل با استفاده از آب دریای خزر فعال است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: میگو ، گمیشان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.