سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات تامین ارز تولیدکنندگان محصولات ساختمانی

نماینده قم در مجلس گفت: در زمینه سرمایه در گردش، واحد‌های صنعتی و تولیدکنندگان محصولات ساختمانی حمایت لازم نمی‌شوند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری شامگاه سه شنبه در مراسم آغاز به کار نمایشگاه صنعت ساختمان استان قم گفت: صنعت ساختمان یکی از زیربنایی‌ترین صنایع دنیاست که البته مورد نیاز و اولویت انسان‌هاست.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: صنعت ساختمان موجب ایجاد هزار و ۲۰۰ رشته شغلی می‌شود و از همان بدو شروع ساخت ساز، مهندسان و معماران باید فعال شوند تا در مراحل بعدی کارگران و سایر اصناف و تخصص‌ها در این صنعت درگیر هستند.

او گفت: امروز فونداسیون‌های ساختمان با روش‌های به روز صورت می‌گیرد و در هر یک از بخش‌های مرتبط با ساختمان سازی، شاهد تنوع بسیار زیادی در عرصه اجرا و نیز مصالح ساختمانی هستیم.

ذوالنوری ادامه داد: در عرصه تجهیزات و تأسیسات ساختمانی نیز امروز شاهد پیشرفت‌های بسیار زیادی هستیم که این امر سبب ایجاد صنایع وابسته زیادی شده و از سویی دیگر برخی از آسیب‌ها نیز وجود دارد که باید تلاش شود تا استحکام بنا ساختمان‌ها در سطح بسیار بالایی رعایت شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رعایت استاندارد محصولات در عرصه صنعت ساختمان باید مورد توجه باشد و در غیر این صورت شاهد بنا‌های با کیفیت پایینی خواهیم بود و این امر در نهایت موجب آسیب به مردم شود و امروز هوش مصنوعی نیز به کمک صنعت ساختمان آمده است.

او  بیان کرد: امروز نیازمند استانداردسازی، استانداردیابی و استانداربانی در عرصه محصولات صنعت ساختمانی هستیم و مسؤولان امر باید به این موضوعات توجه لازم داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز در زمینه تأمین مواد اولیه برخی از کارخانه‌های تولیدکننده محصولات ساختمانی، مشکلاتی وجود دارد هر چند که در کشورمان منابع معدنی بسیاری وجود دارد.

او  بیان کرد: در زمینه سرمایه در گردش، واحد‌های صنعتی و تولیدکنندگان محصولات ساختمانی حمایت لازم نمی‌شوند و در تأمین انرژی نیز مشکلاتی دارند و از سویی دیگر در تأمین ارز لازم برای به روز سازی دستگاه‌ها مشکلاتی وجود دارد.

نماینده قم در خانه ملت گفت: امیدواریم دولت و وزارتخانه‌های مسؤول در این عرصه به وظایف خود به درستی عمل کنند.

حجت الاسلام ذوالنوری افزود: در زمینه تبلیغات محصولات ساختمانی تولید داخل نیز مشکلاتی داریم و در برنامه‌های مجازی شاهد فروش محصولات خارجی هستیم که این امر مطلوب نیست.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز توانمندی‌های خوبی در عرصه تولید محصولات صنعت ساختمان داریم که نوید آینده‌ای روشن برای این صنعت است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.