سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز اجرای طرح وارنیش فلورایدتراپی در مدارس سیرجان

به منطور جلوگیری از پوسیدگی دندان، اجرای طرح وارنیش فلورایدتراپی در مدارس سیرجان آغاز شد.

با حضور معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان سیرجان، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان و جمعی از مسئولین شهرستان، طرح وارنیش فلورایدتراپی به صورت نمادین در دبستان امام حسن مجتبی (ع) دوره اول از امروز آغاز شد.

عباس عزت آبادی پور گفت: این طرح با هدف جلوگیری از پوسیدگی دندان، بیش از ۴۰ هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار می دهد. 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سیرجان افزود: هدف از اجرای طرح وارنیش فلورایدتراپی در مدارس ابتدایی، رساندن موضعی ماده فلوراید به دندان‌ها به منظور محافظت و کاهش تعداد دندان‌های پوسیده دانش‌آموزان زیر ۱۴ سال است.

نژاد بیگلری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: وارنیش فلوراید نوعی پوشش حفاظتی است که بر روی دندان‌ها قرار گرفته و باعث جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و پیشرفت پوسیدگی‌های موجود می‌شود.

وی افزود: تاثیر فلوراید به‌عنوان یک ماده پیشگیری‌کننده از پوسیدگی دندان در دانش دندانپزشکی اثبات شده است و این ماده نه تنها مانع از بین رفتن مواد معدنی سطح دندان می‌شود؛ بلکه اگر در شروع پوسیدگی مینای دندان، درمان با فلوراید انجام شود، دندان‌ها تقویت و تخریب مینا متوقف می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: امروزه «وارنیش فلورایدتراپی» به‌عنوان یک اقدام پیشگیری از پوسیدگی و کمک به بهبود سلامت دندانی کودکان در دنیا شناخته شده است که در برنامه سلامت دهان و دندان دانش‌آموزی و طرح تحول سلامت دهان و دندان در حوزه پیشگیری جایگاه ویژه‌ای دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.