سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مذهبی:

ذلت نتیجه عدم آمادگی است

حجت‌الاسلام حسینی قمی در برنامه زنده «سمت خدا» با اشاره به اهمیت آمادگی برای مقابله با دشمن، از مردم، انتقاد کرد و گفت: «اگر مردم تا ورود دشمن به خانه‌هایشان صبر کنند، ذلیل خواهند شد.»

حجت‌الاسلام حسینی قمی در برنامه زنده تلویزیونی «سمت خدا» به موضوع مهم آمادگی برای مقابله با دشمنان پرداخت. وی در سخنان خود، با اشاره به خطبه‌ای از حضرت امیرالمومنین (ع)، مردم را به خاطر سستی در آماده‌سازی برای مقابله با دشمن مورد انتقاد قرار داد. وی اظهار داشت: «اگر این مردم می‌نشستند تا دشمن به خانه‌هایشان بیاید و آنجا با او بجنگند، ذلیل خواهند شد.»

حسینی قمی با اشاره به خطبه‌ای از حضرت علی (ع) گفت: «حضرت، خطبه‌ای بسیار سنگین و پر از عتاب را در این فضا ایراد فرمودند و مردم را به خاطر بی‌توجهی به آمادگی مورد سرزنش قرار دادند. حضرت فرمودند: آیا راضی شدید که دنیا را داشته باشید ولی آخرت را از دست بدهید؟ آن هم دنیایی که در آن با ذلت زندگی می‌کنید و دشمن بیاید و قتل و غارت کند.»

وی افزود: «وقتی شما را به جهاد با دشمن دعوت می‌کنم، ترس شما را فرا گرفته است و گویا از مرگ هوش از سرتان پریده. شما مثل آدم‌های مستی شده‌اید که هیچ عقل و خردی ندارید و نمی‌فهمید که چه باید بکنید.»

وی در پایان با اشاره به وضعیت فعلی جامعه گفت: «نباید اجازه داد که دشمن با این سستی ما وارد شود و قتل و غارت کند. ما باید همان‌گونه که حضرت امیرالمومنین (ع) فرمودند، برای مقابله با دشمن آماده باشیم و نگذاریم که ذلت و خفت بر ما غلبه کند.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.