سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر گروه کودک و خانواده شبکه قرآن:

نباید رگ حیات «منم بچه مسلمان» قطع شود

امیری گفت: بعضی از بچه‌ها که در خانواده‌های غیر مذهبی متولد شدند، فقط در حد ۳۰ دقیقه امکان تماشای «منم بچه مسلمان» را دارند، که نباید رگ حیات آن قطع شود.

نشست خبری برنامه «منم بچه مسلمان» با حضور حجت‌السلام و المسلمین محمد صادق مقدسیان مجری برنامه، پرویز امیری مدیر گروه کودک و خانواده شبکه قرآن، مهدی نیک‌روش تهیه‌کننده برنامه، مهدی مقیم بازیگر، زهرا محمد باقری بازیگر، فاطمه قاسمی سنگی بازیگر و مرضیه منصوری کارگردان برنامه در اداره کل روابط عمومی صداوسیما برگزار شد. 

مدیر گروه کودک و خانواده شبکه قرآن درباره فصل پنجم برنامه «منم بچه مسلمان» گفت: دوستان در فصل پنجم برنامه شخصیتی خلق کردند، که خیلی زود است بخواهیم آنها را تغییر بدهیم. ما در جهت تثبیت و تقویت «منم بچه مسلمان» قدم بر می‌داریم. از سوی همکاران پیشنهاد شده تا روی جزء ۳۰ و سوره‌های کوچک قرآن تمرکز کنیم، تا حفظ قرآن هم در دستور مخاطبان قرار بگیرد. 

تهیه‌کننده برنامه «منم بچه مسلمان» با بیان اینکه قرار است بعضی شخصیت‌ها حذف یا شخصیت جدید اضافه بشود، افزود: آقای حجت‌الاسلام حبیبی نویسنده و هسته اصلی پروژه‌های دینی ما هستند، که تلاش می‌کند آنچه که باید را به بچه‌ها آموزش بدهد. در فصل ششم برنامه هم آقای حجت‌السلام امینی به عنوان مشاور اضافه شدند. ایشان هم سال‌ها با بچه‌ها کار کرده بود. از طرفی، موضوعات ما در این فصل بر اساس روایات و احادیث است. دوره‌های گذشته از آیات کاربردی و موضوعی استفاده می‌کردیم. در این برنامه از روایات و احادیث بهره می‌بریم. چون هر کدام از موضوعات ما اهدافی را دنبال می‌کنند. الان دانش آموزان به شدت در خواندن آیات و روان‌خوانی مشکل دارند. چون پایه‌های آنها ضعیف است.

مجری برنامه «منم بچه مسلمان» به بازخورد مخاطبان از واحد امور ارتباط با مخاطبان صداوسیما اشاره کرد و افزود: مخاطبان برنامه به دو نکته اشاره کردند و آن این بود که آیات و سوره‌های راحت‌تر انتخاب شود. اگرچه حس و حال خوب بچه‌ها به عوامل برنامه منتقل شده، ولی پشتِ این حس خوب تلاش گروه ۳۰ تا ۴۰ نفره است. چراکه طراحی دکور و نمایشی‌تر شدن برنامه سبب شد «منم بچه مسلمان» پر مخاطب‌تر از قبل به مسیر خود ادامه می‌دهد. در شهرک غزالی در روز‌های آخر به گرما خورده بودیم. بازخورد مخاطبان خستگی را از تنم خارج کرد.

حجت‌السلام مقدسیان بیان کرد: جذابیت اجرای کودک در این است، که چون بچه‌ها صداقت در رفتار دارند، شما به راحتی می‌توانید با آنها ارتباط بگیرید. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: هرکس دل بچه‌ها را شاد کند، در بهشت قطعه‌ای به نام دار الفرح برای او هست. همه عوامل به خود می‌بالیم که ان‌شاء‌الله در دار الفرح باشیم.

مدیر گروه کودک و خانواده شبکه قرآن معتقد است: استقبال بیشتر مخاطبان به فصل پنجم برنامه بخاطر تغییرات به وجود آمده است. ممکن است بعضی از بچه‌ها که در خانواده‌های غیر مذهبی متولد شدند، فقط در حد ۳۰ دقیقه امکان تماشای برنامه را داشته باشند، که نباید رگ حیات «منم بچه مسلمان» قطع بشود. بنظرم کنار هم قرار گرفتن شبکه پویا و شبکه قرآن در توسعه برنامه موثر بود. 

خبرنگار: نفیسه خلیلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.