سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان:

بهای گندم کشاورزان در قالب اوراق نزد وزارت جهاد کشاورزی است

محمدی گفت: ۵۰ همت باقی مانده بهای گندم خریداری شده از کشاورزان کشور در قالب اوراق نزد وزات جهاد کشاورزی است.

اکبر محمدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با خرید این اوراق از سوی بانک‌های کشور، بهای گندم به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی افزود: یکی از دلایل تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران استان‌های سردسیر از جمله کردستان که برداشت محصول در آنها دیرتر آغاز می‌شود، میزان بودجه درنظر گرفته شده برای خرید تضمینی گندم است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: ۱۶۰ همت از سازمان هدفمندی برای خرید گندم اختصاص یافته بود ولی میزان خرید این محصول به ۲۱۰ همت رسید.

وی ادامه داد: افزون بر یک میلیون و ۱۷۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در کردستان خریداری شده و کردستان از این نظر، رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

اکبر محمدی با بیان اینکه میزان تولید و خرید گندم در کشور بیش از میزان برآورد شده توسط وزارت جهاد کشاورزی بود، افزود: تامین بودجه مورد نظر، کار ساده‌ای نیست و نیازمند تایید نهاد‌های ذیربط و طی مراحل مختلفی است که این اقدام با دستور و تاکید رئیس جمهور انجام شده و ۵۰ همت باقی مانده در قالب اوراق نزد جهاد کشاورزی است.

وی اضافه کرد: برای اینکه بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شود نیاز است این اوارق توسط بانک‌ها خریداری و نقد شود که امید می‌رود در چند روز آینده این کار انجام شود.

به گفته محمدی، ۵۷ درصد از مطالبات گندم کاران استان تاکون پرداخت شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.