سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل وزیر آموزش و پرورش از دستاورد‌های سازمان دانش‌آموزی

وزیر آموزش و پرورش گفت: سازمان دانش‌آموزی رسالت و مسئولیت خطیر و سنگینی ‌را در تقویت هویت ملی و دینی با استفاده از برنامه‌های بسیار ارزشمندی ‌که طراحی کرده، بر عهده دارد.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش‌ در همایش بزرگ «یاوران مقاومت» پیشتازان سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما امروز به‌عنوان دانش‌آموزان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی و پیشگام‌ گام دوم انقلاب و امید آینده انقلاب، قطعا باید طلایه‌دار این فرهنگ، این پرچم در سراسر ‌ایران اسلامی و در جهان اسلام باشیم، قطعا‌ ما باید ‌صدای دانش‌‌آموزان، کودکان مظلوم‌ فلسطین، غزه، لبنان و سوریه باشیم که امروز در اوج مظلومیت و سکوت خفت‌بار جامعه جهانی، زیر بمباران‌های رژیم خونخوار صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند ‌و از بدیهی‌ترین شرایط و امکانات از جمله‌ تحصیل ‌محروم هستند.

وی افزود: ما امروز وظیفه سنگینی بر دوش‌ داریم. ‌در کنار تلاش برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، باید پرچم‌دار این فرهنگ باارزش و‌ ‌این فرهنگ ماندگار انقلاب باشیم. ‌مهم‌ترین مسئولیت و وظیفه ما ‌توسعه فرهنگ ایثار و مقاومت در برابر ظلم و ستم‌ استکبار جهانی به‌ویژه ستمی است که امروز‌ رژیم خونخوار و ‌ضحاک و غاصب صهیونیستی مرتکب می‌شود. وظیفه داریم و باید نگاه این دانش‌آموزان و این مردم مظلوم باشیم و تلاش کنیم تا این فرهنگ را در دل کشور جاری و ساری کنیم. ما باید تلاش ‌کنیم ‌‌که به‌عنوان دختران نمونه کشور خود، راه شهیدان و امام شهیدان را ادامه بدهیم. ما باید تلاش کنیم تا سربازان خوبی برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) باشیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: الحمدالله سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران‌ امروز این پرچم را برافراشته است و این حرکت‌های نمادین و البته بسیار ماندگار و ارزشمند می‌تواند این جریان فرهنگی را در سطح کشور توسعه ‌دهد. برنامه‌هایی که ایجاد و اجرا کردید، بسیار زیبا و مملو از عشق به ایران، مملو از مفاهیم معنوی، انقلابی و حماسی و حرکات بسیار هنرمندانه‌ای است که یقینا هویت ملی و دینی دانش‌آموزان ایران اسلامی را تقویت می‌کند. تمام برنامه‌های زیبایی که اجرا کردید، همه این‌ها نشان از پایبندی، دلدادگی، دلبستگی و عشق به وطن و انقلاب و این فرهنگ مقاومت در سرزمین‌های فلسطین، ‌غزه و لبنان دارد.

وی افزود: اما آ‌ن‌چه که در کنار این موضوع باید اشاره کنم، رسالت و مسئولیت خطیر و سنگین سازمان دانش‌آموزی در تقویت هویت ملی و دینی با استفاده از برنامه‌های بسیار ارزشمندی است که طراحی کرده است. ‌مجموعه‌‌ای از فعالیت‌های جمعی و گروهی که در دل این فعالیت‌ها و برنامه‌ها، آمیزه‌ای از مفاهیم ‌هویتی و انقلابی و باورهای اصیل ایرانی اسلامی نهفته است‌ ‌و می‌تواند به تقویت هویت دینی و ملی منجر شود. ‌هر کدام از این برنامه‌هایی که اجرا کردید، حرکات نمایشی و نمادین و شعارهای بسیار پرمعنا و پرمفهوم، نمایش پرچم جمهوری اسلامی ایران و ... همه این‌ها ارزش‌های ویژه و خاص خود‌ را دارد‌. سازمان دانش‌آموزی می‌تواند با توجه به آن‌چه که امروز در عرصه جهانی اتفاق می‌افتد و ‌‌با استفاده از فعالیت‌ها و برنامه‌های خوبی ‌که ‌در این زمینه طراحی ‌می‌کند ‌می‌تواند جریان‌های ارزشمندی را در سطح کشور ایجاد کند. ‌این انتظار ما از سازمان دانش‌آموزی است که از همه ظرفیت‌ها استفاده کند و با اجرای آن‌ها در ۷۵۰ منطقه ‌کشور می‌تواند گام‌های بسیار خوبی برای دستبایی به اهداف سازمان دانش‌آموزی بردارد. هر آن‌چه از دست ما برآید، سازمان دانش‌آموزی و دانش‌آموزان را حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد. امیدوارم با تلاش و کوشش‌ مضاعفی ‌که در حوزه‌های علمی هم انجام می‌دهید بتوانید در رقابت‌های تمدنی و دست‌یابی به قله‌های پیشرفت علمی هم بدرخشید. ‌الان هم این اتفاق ‌در المپیادهای علمی افتاده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به پاس اجرای عالی دانش‌آموزان پیشتاز در مانور یاوران انقلاب، ضمن تقدیر و تشکر از دانش‌آموزان و تمرین‌های خوبی که انجام دادند، ‌یک اردوی زیارتی مشهد مقدس را به پیشتازان سازمان دانش‌آموزی هدیه کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.