سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث ۱۵ بوستان از محل وصول جرایم قطع درختان در تهران

رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از چهار هزار و ۷۵۰ هکتار جنگل‌کاری در قالب توسعه کمربند سبز تهران انجام شده است.

سوده نجفی  عضو کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورا اظهار کرد: در ان مدت تعداد ۱۳۳ بوستان محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در شهر تهران به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز سه هزار هکتار جنگل‌کاری در راستای توسعه کمربند سبز در دست اقدام است، تاکید کرد: با این حساب از سال ۱۴۰۰ تاکنون در حدود هفت هزار و ۷۵۰ هکتار فضای سبز توسط مدیریت شهری پایتخت اجرا شده و یا در حال اجراست.

وی از اقدام به احداث ۳۰ بوستان محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در تهران خبر داد و افزود: تعداد ۲۸ زمین در دست تملک است و در حال حاضر مراحل حقوقی و خریداری آن طی می‌شود.

احداث ۴۰ بوستان مادر و کودک تا پایان امسال

عضو کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورا با بیان اینکه احداث ۴۰ بوستان مادر و کودک نیز در دستور کار است، یادآور شد: این بوستان‌ها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به برنامه مدیریت شهری برای آبیاری فضای سبز پایتخت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۳ میلیون مترمکعب برای آبیاری فضای سبز تهران در نظر گرفته شده و امسال از طریق پساب تصفیه شده ۳۳میلیون مترمکعب به حجم قبلی اضافه خواهد شد.

نجفی یادآور شد: در مجموع ۵۶ میلیون مترمکعب آب در راستای آبیاری فضای سبز شهری توسط مدیریت شهری تامین می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.