سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«زینب پاشاها» در آذربایجان همچنان زنده‌اند

۲۴ ساعت قبل در تقارنی معنادار با سالروز تولد «ستارخان» سردار ملی، شیرزنی از سلاله «زینب پاشا» در لبیک به ندای رهبر عالی‌قدر ایران اسلامی، با اهدای تمام طلاهای خود بار دیگر ثابت کرد «هل من ناصر ینصرنی» مظلومان بی‌پاسخ نمی‌ماند.

از عصر صفویه تا مشروطه و از دوران انقلاب تا دفاع مقدس و تا همین ایام معاصر، تبریزی‌ها و آذربایجانی‌ها، یکه‌تاز و پیشگام تمام تحولات و رویداد‌های تاریخ معاصر لقب گرفته‌اند و جایگاهی متمایز و متفاوت داشته‌اند، تبریز و آذربایجان، تاریخ و روایت خود را شخصاً و منحصراً ساخته و سروده‌اند، سرزمین و مردمانی که اتفاقاً، وفادارترین نسل به اسلام، ایران، انقلاب و آینده درخشان آن نیز هستند.

۲۴ ساعت قبل و در تقارنی معنی‌دار با سالروز تولد "ستارخان"، سردار ملی که بحق، نماد آزادیخواهی، وطن‌دوستی و ظلم‌ستیزی تبریز و آذربایجان بود، شیرزنی از سلاله "زینب پاشا"، در لبیک به ندای زعیم و رهبر عالی‌قدر ایران اسلامی، چراغ اول دفاع از مظلومان غزه و فلسطین را با اهدای تمام طلا‌های شخصی خود روشن کرد تا بار دیگر ثابت شود که "هل من ناصر ینصرنی" مظلومان، بی‌پاسخ نخواهد ماند!

همیشه همین‌گونه بوده و در‌های نوع‌دوستی بر همان پاشنه قبل چرخیده است، مردان و زنان تبریز و آذربایجان، پیش‌گامی، خرق عادت و صف شکنی را تکرار هزارباره کرده‌اند، دست‌کم در تاریخ ۳۰۰ساله ایران اسلامی مشی تبریز و آذربایجانی جماعت این‌گونه بوده است؛ درست از این روست که رهبر انقلاب، "تبریز و آذربایجان را سر ایران و پرچم‌دار آزادیخواهی ایران و ظلم‌ستیزی دانسته‌اند. "

سخن از بانو "شمس آذران" است، بانویی که تمرین هزارباره ایثار و مقاومت را به‌واسطه همراهی و همنشینی با همسر جانباز و آزاده خود، ده‌ها پیش‌تر به مشی انقلابی و ولایت‌مداری خود تبدیل کرده و همچون دوران دفاع مقدس، در لبیکی دوباره به فرمان رهبر فرزانه انقلاب، کاری کرد کارستان، او، از ثروتی گذشت که شاید، از عهده کم‌تر بانویی برآید!

مگر می‌شود، زن باشی و این میزان طلا و ثروت شخصیت داشته باشی و به یک آن، تمام داشته‌هایت را به‌پای دفاع و حمایت از مردان و زنان بی‌دفاع و مظلوم غزه بریزی و حمایتی تمام‌قد از جبهه مقاومت را به نمایش بگذاری؟

ایثار یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون‌تومانی بانوی تبریزی و اهداء این میزان ثروت شخصی به جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه و فلسطین، یک‌بار دیگر، خاطره زینب پاشای مشروطه را زنده کرد، بانو شمس آذران، نماد عینی مقاومت، در عصر مدرنی است که سبویت و جنایات رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی، کودکان و مردان و زنان فلسطینی را در گوشه رینک ترور و کشتار یک سویه گرفتار ساخته و فریادرسی برایشان وجود ندارد.

امروز تبریز و آذربایجان که نه، یک ایران و جهان، جلوه‌های ایثار بانوی تبریزی را به نظاره نشستند، بانو شمس آذران، از سلاله "زینب پاشاها"، "بالا زری خانم ها"، مادران و همسران شهداء و جانبازان و تمامی زنان و بانوان ایرانی بود که در بزنگاه‌های مقاومت و ایثار، حضوری پررنگ در میدان عمل داشته اند، زمانی با برداشتن سلاح در مرز‌های ایران، زمانی با بافتن و دوختن البسته گرم برای رزمندان، زمانی با پرستاری و تیمارداری جانبازان و مجروحان جنگی و در نهایت، زمانی با ایثار جان و مال خود در راه دین و آرمان‌های اسلام و انقلاب.

بانو شمس آذران، بحق، بانوی ایثار است، مادر معنوی جبهه مقاومت و همه کودکان مظلوم غزه، خواهر همه لبنانی‌ها و فلسطینی ها، اگر او را "ام الایثار" در عصر مدرن ایران اسلامی و جبهه مقامت لقب دهیم، نه اغراق کرده ایم و نه سخنی به گزاف گفته ایم؛ او، زینب پاشای جدید تبریز و آذربایجان اشت.

منبع: ایسنا 

برچسب ها: جبهه مقاومت ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.