سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساختمان تئاتر شهر اراک افتتاح شد

ساختمان تئاتر شهر اراک روز دوشنبه همزمان با سومین روز از هفته فرهنگی این شهر با حضور جمعی از مسئولان شهر اراک و «میرطاهر مظلومی» صداپیشه و بازیگر مطرح کشور افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

شهردار اراک گفت: سالن نمایش تئاتر یکی از نیاز‌ها در این شهر بود که با پیگیری و تلاش‌های شورای شهر و شهرداری به نتیجه رسید.

علیرضا محمودی افزود: عملیات اجرایی این طرح از دوره پنجم شورای اسلامی آغاز شد، اما مدتی متوقف شد و شورای ششم ایجاد این طرح را با جدیت در دستور کار خود قرار داد تا امروز به سرانجام رسید.

وی بیان کرد: برای افتتاح این طرح که در فضایی به وسعت چهار هزار مترمربع ایجاد شده، ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

شهردار اراک اضافه کرد: سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی فردا (سه‌شنبه) آغاز به کار می‌کند که مقرر است در سالن تئاتر شهر اراک اجرا شود.

محمودی اظهار کرد: پارک‌شهر اراک به عنوان بخشی از سند هویتی این شهر است که باید به بهترین شکل حفظ شود.

وی تاکید کرد: اراک ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بزرگی دارد که خیلی به آن پرداخته نشده است.

شهردار اراک افزود: برج شیشه یکی از بنا‌های تاریخی این شهر است که همه تلاش‌ها به کار گرفته می‌شود تا احیا شود.

۲۸ مهرماه تا چهارم آبان‌ماه به عنوان هفته فرهنگی اراک نامگذاری شده و در طول این هفته ۱۵۰ عنوان برنامه تدارک شده است.

پس از مرگ محمدشاه قاجار، پسرش ناصرالدین میرزا که شانزده سال داشت به شاهی رسید. وی پس از آن که در تبریز بر تخت نشست، میرزا تقی‌خان امیرنظام را با لشکری آراسته به تهران فرستاد و خود در ۲۱ ذی‌القعده به تهران رسید. ناصرالدین میرزا، پیش از ورود به تهران، امیر نظام را به لقب اتابک اعظم ملقب کرد و او رابه صدر اعظمی خویش برگزید. بعد‌ها صدر اعظم ناصرالدین شاه توسط سلطان قاجار ملقب به امیر کبیر گردید.

امیرکبیر در ۲۸ مهرماه سال ۱۲۲۷ هجری شمسی به صدارت رسید و در طول سه سال و سه ماه در این منصب بود که خدمات شایسته‌ای از خود به یادگار گذاشت. او پس از حدود سه سال و سه ماه صدارت با دسیسه درباریان و به خصوص مهد اولیا مادر ناصرالدین‌شاه از سمت خود برکنار و به کاشان تبعید شد و حدود ۴۰ روز بعد در باغ فین کاشان توسط علی خان حاجب‌الدوله به قتل رسید.

برچسب ها: تئاتر شهر ، شورای شهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.