سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاه «واشنگتن پست» به افزایش بهای مسکن در آمریکا و میزان اثرگذاری آن بر نتیجه انتخابات

روزنامه واشنگتن پست در مطلبی با تحلیل آمار‌های موجود در مورد هزینه‌های مسکن در ایالت‌های نوسانی، رشد چشمگیر بهای خرید و اجاره خانه را در این مناطق بحرانی بر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اثرگذار توصیف کرد.

به نقل از روزنامه واشنگتن پست از پرشمارگان آمریکایی، افزایش پی در پی قیمت مسکن در ایالت‌های در نوسان در سال‌های گذشته که می‌تواند در نتیجه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ تعیین کننده باشد، نشان می‌دهد این وضعیت بحرانی بیش از هر موضوع دیگری بر تصمیم شرکت کنندگان در انتخابات اثرگذار خواهد بود.

بر اساس تحلیل این روزنامه، داده‌های مربوط به بهای مسکن از سال ۲۰۱۹، نشان می‌هد ایالت‌های در نوسان، بیش از مناطق دیگر شاهد گرانتر شدن خانه بوده اند.

براساس آمار ارائه شده از سوی واشنگتن پست، قیمت خانه در سطح کل کشور از سال ۲۰۱۹ تا کنون ۴۸ درصد رشد کرده است. اما این میزان در برخی شهر‌های هفت ایالت در نوسان از جمله آریزونا، جورجیا، کارولینای شمالی و پنسیلوانیا بیش از دو برابر بوده است.

روزنامه واشنگتن پست همچنین براساس آمار موجود آورده است: تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که ایالت‌های در نوسان نسبت به سایر مناطق آمریکا، با رشد آهسته‌تر و حتی انقباض در تولید و دستمزد روبرو هستند.

از دیگر چالش‌های رای دهندگان ساکن ایالت‌های یاد شده از نگاه این روزنامه، بهای سنگین اجاره خانه است که در مقایسه با رشد ۱۹ درصدی سراسری در دوره چهار سال، ۳۵ درصد افزایش داشته است. براساس تحلیل روزنامه واشنگتن پست، این وضعیت بر ۸۴ درصد از رای دهندگان هفت ایالت در نوسان تاثیر گذاشته است.

در این میان کامالا هریس نامزد حزب دموکرات متعهد شده است که سه میلیون خانه جدید بسازد، ۲۵ هزار دلار به صاحبان خانه اولی ارائه دهد و اعتبارات مالیاتی کم درآمد‌ها را گسترش دهد.

وی در یک سخنرانی انتخاباتی در ماه اوت (مرداد) با اشاره به این وضعیت گفت: «متاسفانه در حال حاضر، صاحب خانه شدن برای بسیاری از خانواده‌های آمریکایی غیرقابل تصور است. ما موانع را از بین می‌بریم و تشریفات اداری را کاهش می‌دهیم و تا پایان دوره اول من، به کمبود مسکن در آمریکا پایان خواهیم داد».

در مقابل دونالد ترامپ تا این اندازه به جزئیات نپرداخته و گفته است که با ارائه مشوق‌های مالیاتی و تسهیل الزامات نظارتی و مجوز، مالک خانه بودن را بیشتر می‌کند. وی در عین حال بر برنامه اش برای اخراج میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی تاکید کرده است تا بدین ترتیب تعداد مسکن‌های خالی افزایش یافته و اجاره بها کاهش یابد.

اما واشنگتن پست خاطرنشان کرده است: باتوجه به اینکه کارگران مهاجر غیرقانونی اغلب برای ساخت خانه استخدام می‌شوند، این اقدام ترامپ می‌تواند سبب افزایش هزینه تمام شده ساختمان سازی شود.

بر اساس نظرسنجی روزنامه «وال استریت ژورنال» که در ماه جاری میلادی منتشر شد، هریس از نقطه نظر پرداختن به بهای مسکن، کمی از ترامپ پیشتازتر است؛ به گونه‌ای که ۴۵ درصد اعلام کرده اند وی در مقایسه با ترامپ عملکرد بهتری خواهد داشت و در مقابل ۴۲ درصد ترامپ را گزینه بهتری دانسته اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است در تاریخ ۵ نوامبر سال‌جاری میلادی برابر با ۱۵ آبان ماه برگزار شود.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۲ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
دمشون گرم.این گرونی ها یکم براشون تاثیر میزاره,شماها که عین خیالتون نیست.