سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت ۸۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان نیازمند ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار است

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه و بهره برداری از حدود ۸۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی استان امسال گرو تخصیص ۲۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

عطاء اله اکبری گفت : راه‌سازی یکی از فعالیت‌های عمرانی هزینه بر و زمان بر بوده و با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی استان، راه‌سازی نیاز به بودجه بیشتری دارد به طوریکه هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه حدود ۴۵۰ میلیارد ریال در حال حاضر برآورد شده است.
وی ادامه داد: ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شهر‌های زیر پوشش این اداره‌کل در دست ساخت است که برای بهره برداری از حدود ۸۰ کیلومتر از آن تا پایان سال که در حال حاضر متوسط پیشرفت فیزیکی آنها به ۵۰ درصد رسیده به بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: طرح‌های در حال احداث حوزه ساخت و توسعه راه‌های اصلی و بزرگراهی این استان با وجود مطالبات سنگین بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریالی حتی یک روز هم تعطیل نشده و این طرح‌ها همچنان با شتاب بیشتری اجرا می‌شود.
وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان از نظر شاخص بزرگراهی از میانگین کشوری عقب است و برای سرعت دادن به ساخت و توسعه طرح‌های بزرگراهی در استان نیازمند تامین اعتبار هستیم.
اکبری بر ضرورت ارتقا و افزایش کیفیت طرح‌های راه سازی تاکید کرد و افزود: تمام تلاش در ساخت و توسعه راه‌ها این است تا در کنار سرعت دهی به اجرای پروژه‌ها مساله کیفی‌سازی نیز از نظر فنی به بهترین شکل ممکن عملیاتی شود.
وی با اشاره به اهمیت ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان گفت: توسعه شبکه بزرگراهی و به تبع آن تامین ایمنی راه‌ها، از آن جهت اهمیت دارد که سبب توسعه فعالیت ناوگان حمل و نقل می‌شود و زمینه را برای رونق فعالیت‌های اقتصادی، سرمایه گذاری و دیگر حوزه‌های اقتصادی فراهم می‌سازد.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اداره کل راه وشهرسازی استان وارد خیز بلندی برای بستن پرونده ساخت بزرگراه‌های حوزه عملکردی شده بطوری که در طول چهار سال اخیر اقدامات موثری انجام داده و با تداوم این مسیر به نظر می‌رسد تا حدود سه سال آینده کار ساخت بزرگراه در شبکه اصلی آن به اتمام برسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.