سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست «عفاف، حجاب، خانواده و نشاط اجتماعی» + فیلم

نشست «عفاف، حجاب، خانواده و نشاط اجتماعی» با هدف استحکام بنیان خانواده در جریان‌های اجتماعی برگزار شد.

استاندار مرکزی در جلسه عفاف، حجاب، خانواده و نشاط اجتماعی گفت: در کانون حیات فرهنگی موضوع خانواده تعیین کننده و نقش آفرین است و سبب استحکام خانواده می‌شود و خانواده می‌تواند جریان حیات زندگی را به سمت مطلوب هدایت کند.

مخلص‌الائمه افزود: نظام سلطه غرب استحکام خانواده را هدف گرفته به طوری که در بررسی ابرچالش‌ها در راس آنها کارکرد خانواده قرار دارد که اگر مورد هدف باشد دشمن در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و بخش‌های دیگر هم موفق می‌شود بنابراین در حوزه عفاف و حجاب از بنیان خانواده دفاع می‌شود.

او با بیان اینکه باتوجه به حوادث حدود دو سال گذشته، در حوزه‌های فرهنگی به اندازه کافی کار نشده، گفت: پدیده‌های اجتماعی چندلایه و چندوجهی هستند و بخش عمده آنها آشکار نیستند و باید توجه کرد که پدیده‌ها را نباید یک لایه بررسی کرد بلکه باید همه جوانب از جمله فضای مجازی، سلطه رسانه‌های غرب و رسانه‌های داخلی و جریان نفوذ مورد توجه باشد.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی هم با اشاره به اینکه براساس ارزیابی‌هایی که از دستگاه‌های مرتبط با عفاف و حجاب انجام شده وضعیت اقدامات دستگاه‌ها رو به رشد است، گفت: با همکاری نیروی انتظامی در طرح نور تذکر زبانی انجام می‌شود و فاصله بین باحجاب و بی‌حجاب در جامعه کمتر شده است.

حجت‌الاسلام فرخی افزود: یکی از چالش‌هایی که درباره عفاف و حجاب مطرح می‌شود رابطه آن با نشاط اجتماعی است که رعایت آن سبب استحکام بنیان خانواده، نشاط اجتماعی و حضور بانوان با حجاب و عفاف در عرصه‌های مختلف جامعه می‌شود.

او گفت: آمار افسردگی، خشونت و سقط جنین در کشور‌هایی که عفاف و حجاب رعایت نمی‌شود بالا است و دشمن نیز در این حوزه با ایجاد شبهات و استفاده از ظرفیت ماهواره و .. فعالیت می‌کند بنابراین باید در این زمینه با برنامه‌های مناسب اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام فرخی با اشاره به تقدیر از حدود ۱۲۰ نفر از ارزیابان عفاف و حجاب گفت: حدود ۳۲ دستگاه در این حوزه وظیفه دارند که حدود ۵۳۰ دستگاه در استان مورد ارزیابی قرار گرفتند و اکنون هر سه ماه خودارزیابی از دستگاه‌ها انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.