سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخش فوق تخصصی سوختگی بیمارستان کوثر سنندج ۲۴ تخت فعال دارد

مسئول مراقبت‌های ویژه سوختگی بیمارستان کوثر سنندج گفت: بخش فوق تخصصی سوختگی با ۲۴ تخت فعال مردان و زنان و کودکان و بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی(BICU) با ظرفیت ۶ تخت فعال است.

شهین مشیرپناهی در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان ماه شهریور تعداد ۵۵ بیمار سوختگی در بخش Bicu (بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی) بستری شدند که ۴۴ نفر مرد و ۱۱ نفر زن بودند.

وی افزود: بخش فوق تخصصی سوختگی مرکز پزشکی آموزشی و درمانی کوثر شامل ۲۴ تخت فعال مردان و زنان و کودکان، بخش مراقبت های ویژه سوختگی(BICU) با ظرفیت ۶ تخت ویژه بیماران حاد مجهز به امکانات و تجهیزات پیشرفته پزشکی در هر یونیت اختصاصی بیمار، یک اتاق عمل اختصاصی سوختگی، یک اتاق تعویض پانسمان و کلیه اعمال جراحی سوختگی حاد و جراحی های ترمیمی توسط دکتر فرهنگ صفرنژاد فوق تخصص جراحی سوختگی انجام و بیماران به استان های دیگر اعزام نمی شوند.

مسئول مراقبت‌های ویژه سوختگی بیمارستان کوثر سنندج، با بیان اینکه در بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی بیمارستان کوثر، ۱۸ پرستار با تلاش شبانه‌روزی به بیماران سوختگی خدمت‌رسانی می‌کنند، اضافه کرد: در اتاق عمل این بخش، انواع جراحی‌های سوختگی از جمله دبریدمان، ماگوت تراپی وکیوم تراپی، تزریق کورتون، جراحی میک انجام می‌شود همچنین انواع پانسمان های تخصصی سوختگی از جمله پانسمان‌های آمنیون، زنوگرافت، آلودرم و مپیلکس برای تسریع روند بهبودی بیماران استفاده می‌شود.

وی گفت: بخش سوختگی بیمارستان کوثر سنندج با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و کادر مجرب، به یکی از مراکز درمانی مهم در زمینه درمان سوختگی در استان کردستان تبدیل شده است.

مشیرپناهی با تأکید بر اهمیت آموزش مستمر پرستاران گفت: پرستاران بخش سوختگی بیمارستان کوثر سنندج به صورت مستمر توسط فوق تخصص جراحی سوختگی آموزش می‌بینند، برگزاری کارگاه‌های تخصصی و کلاس‌های درون‌بخشی در طول سال، به روزرسانی دانش و مهارت‌های آن‌ها در زمینه مراقبت از بیماران سوختگی را تضمین می‌کند.

وی با اشاره بر اهمیت پیشگیری از سوختگی، به والدین توصیه کرد که کودکان را از وسایل آتش‌زا دور نگه دارند، هنگام خروج از منزل شیر گاز را قطع کنند و از دسترسی کودکان به وسایل برقی جلوگیری کنند و  بر اهمیت همراهی و همکاری والدین در مراقبت از کودکان به ویژه شیرخواران تأکید کرده و داشتن کپسول آتش‌نشانی و آشنایی با نحوه استفاده از آن را ضروری دانستند.

مسئول مراقبت‌های ویژه سوختگی بیمارستان کوثر سنندج گفت: تمامی اتاق های بخش Bicu به صورت ایزوله طراحی شده و هر اتاق یک تخت ویژه دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.