سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت ۱۲۰ هزارتن چغندر قند در خراسان شمالی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت چغندر قند از کشتزار‌های استان از نیمه اول مهر ماه آغاز شده و پیش بینی می‌شود ۱۲۰ هزار تن محصول برداشت شود.

وحید صباغ گفت: امسال دو هزارو ۵۵۰ هکتار از کشتزار‌های استان زیر کشت چغندر رفته است که هم از نظر سطح و هم تولید ۲۰ درصد بیشتر از پارسال است.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی در تولید و سطح چغندر رتبه هشتم کشور را دارد، افزود: شهرستان‌های شیروان، فاروج و جاجرم بیشترین سطح کشت چغندر در استان را دارند.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه میانگین تولید چغندرقند را ۴۸ تن در هر هکتار عنوان کرد و گفت: از چهاردهم مهر تا کنون ۲۰ هزار تن چغندر به کارخانه قند شیروان تحویل شده است.
به گفته صباغ قیمت هر کیلو چغندر قند با عیار ۱۶، سه هزارو ۹۳۰ تومان خریداری می‌شود و مقداری شکر و تفاله تشویقی به کشاورزان تحویل می‌شود.

پیش بینی تولید ۱۸ هزار تُن شکر خام در کارخانه قند شیروان
شیروان که قطب تولید چغندر قند در استان محسوب می‌شود و به گفته رییس جهاد کشاورزی شهرستان شیروان پیش بینی می‌شود امسال ۳۲ هزار تن چغندر قند بهاره برداشت و روانه کارخانه قند شیروان شود.
قلی زاده گفت: سال گذشته ۳۰ هزار تن محصول از مزارع این شهرستان برداشت شد.
پیش بینی می‌شود امسال ۱۸هزار تن شکر خام در کارخانه قند شیروان تولید شود.
تولید شکر، قند، تفاله و ملاس از جمله محصولاتی است که در کارخانه قند شیروان تولید می‌شود.
ظرفیت اسمی کارخانه قند شیروان چهار هزارتن است که بعد از کارخانه پنج هزارتنی قند جوین، بزرگترین واحد تولیدی قند خراسان محسوب می‌شود و در فصل بهره برداری ۵۰۰ نفر در این کارخانه قند مشغول به کار می‌شوند.

برچسب ها: چغندر ، کشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.