سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حماس: پس از شهادت هنیه مذاکرات زیر نظر سنوار ادامه داشت

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که با شهادت اسماعیل هنیه مذاکرات تعطیل نشد بلکه با رهبری و نظارت یحیی سنوار ادامه داشت.

به گزارش خبرگزاری «شهاب»، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس گفت: سنوار مشغول تلاش برای برقراری آتش بس در نوار غزه بدون چشم پوشی بر حقوق ملت مقاوم فلسطین بود.

وی افزود: شخصیت قهرمان سنوار او را به مبارزه با اشغالگران در خط مقدم واداشته بود. صحنه و تصاویر شهادت سنوار، تبلیغات مغرضانه اشغالگران درباره رهبران حماس را به شکست کشاند.

وی تصریح کرد: یحیی سنوار جرات گرفتن تصمیم‌های مهم مانند آشتی با مصر و تقویت روابط و ارتباط گیری با ملت‌ها را داشت.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: عملیات جبالیا ثابت کرد که مقاومت در نوار غزه پس از شهادت یحیی سنوار ضعیف نشده است. جنبش حماس اوضاع داخلی خود را سروسامان خواهد داد و پس از آن، جانشین شهید سنوار را مشخص و اعلام خواهد کرد. شمال نوار غزه در مقابل چشم همه، شاهد هولوکاستی است که در تاریخ بی سابقه است.

حمدان اضافه کرد: هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) و عملیات طوفان الاقصی، توطئه نابودی موضوع فلسطین و کوچاندن اجباری ملت را به شکست کشاند.

یحیی سنوار مرداد سال جاری و بعد از شهادت اسماعیل هنیه رئیس شهید دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس، به عنوان جایگزین وی، پرچم این گروه مقاومت را به‌دست گرفت.

عصر پنجشنبه ۲۶ مهر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای رسمی ادعا کرد که در بمباران منطقه‌ای از غزه، یحیی سنوار را به شهادت رسانده است. روز جمعه ۲۷ مهر ماه خبر شهادت سنوار از سوی حماس رسما اعلام شد.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر جمعه اعلام کرد که یحیی سنوار در اقدام تروریستی روز گذشته رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده در سال ۲۰۰۴) و رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد و از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر توده صهیونیست‌ها استفاده کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.