سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تولید نسل جدید دارو‌های ضد سرطان توسط محققان ایرانی

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت و تولید دارو‌های ضد سرطان با تکنولوژی کنژوگه آنتی بادی برای اولین بار در کشور شده اند.

علی آقاجانی، مدیر توسعه و کسب و کار یک شرکت دانش بنیان گفت: شرکت داروسازی ما در سال ۱۳۹۰ به عنوان یک شرکت خصوصی توسط گروهی از دانش آموختگان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف توسعه و تولید دارو‌های پیشرفته بر مبنای فناوری‌های پیچیده دارویی در حوزه سامانه‌های نوین دارو رسانی (NDDS) تاسیس شد و با پایبندی به استاندارد‌های اجرایی و با قواعد بین المللی داروسازی به دستاورد‌های بزرگی دست یافته ایم.

او افزود: شرکت ما در چند حوزه درمانی اصلی از جمله دارو‌های هدفمند، درمان سرطان، دارو‌های نوین، ترک اعتیاد، فرآورده‌های نوین در زمینه پوست و زیبایی، فرآورده‌های تزریقی، بیماری‌های مفصلی و دارو‌های درمان بیماری‌های نادر فعالیت دارد. این شرکت با در اختیار داشتن پلتفرم‌های فناوری‌های نوین دارویی و سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه الگوی کم نظیری در تولید محصولات با کیفیت و دانش محور با پتانسیل صادرات پایدار است.

فناوری تولید نانوذرات پروتئینی

آقاجانی ادامه داد: شرکت داروسازی ما یکی از اصلی‌ترین نانو دارو‌های موجود در بازار جهانی را در سال ۱۳۹۶ وارد بازار دارویی ایران کرد و به فاصله کوتاهی در همان سال فرصت حضور در بازار‌های بین المللی را به دست آورد. این فرآورده دارویی که از فناوری پیچیده تولید نانوذرات پروتئینی بهره می‌برد، استاندارد طلایی درمان سرطان پانکراس است که پیش‌تر گزینه‌های درمانی انگشت شماری برای درمان آن در دسترس پزشکان قرار داشت.

فناوری تولید کنژوگه آنتی بادی دارو

او بیان کرد: این شرکت داروسازی اولین تولید کننده نسل جدید دارو‌های ضد سرطان با تکنولوژی کنژوگه آنتی بادی (ADC (Antibody Drug Conjugates در ایران است. این تکنولوژی به صورت هدفمند دارو را به بافت سرطانی می‌رساند و ترکیبی از ایمونوتراپی و شیمی درمانی را در قالب یک دارو در اختیار پزشک قرار می‌دهد. کنژوگه آنتی بادی دارو علاوه بر بهبود پروفایل عوارض دارویی نسبت به درمان‌های قدیمی‌تر باعث افزایش اثر بخشی درمان نیز می شود.

فناوری مولکول‌های پگیله

مدیر توسعه و کسب و کار این شرکت اظهار کرد: تکنولوژی پگیله کردن منجر به افزایش زمان گردش دارو در بدن و حفاظت در برابر غیر فعال شدن بوسیله پروتئولیز و کاهش ایموژنیسیتی پروتئین‌ها می‌شود. افزایش نیمه عمر مهم‌ترین هدف تکنولوژی پگیله کردن در دارو‌های تزریقی است. این شرکت داروسازی  یکی از تولید کننده‌های پیشرو در زمینه پروتئین‌های پگیله در ایران است. 

تکنولوژی ژل‌های تزریقی هیالورونیک اسید

او گفت: شرکت داروسازی ما، پلتفرم تولید ژل‌های تزریقی بر پایه هیالورونیک اسید را با استفاده از تکنولوژی‌های به روز HYLACROSS, NAHYCO, VYCROSS توسعه داده است. هیالورونیک اسید به طور طبیعی در بدن تولید شده و باعث آبرسانی، شادابی و الاستیسیته پوست می‌شود. شرکت ما به کمک دستیابی به تکنولوژی‌های HYLACROSS و VYCROSS و NAHYCO پرکننده‌های پوستی و محصول جوانساز تزریقی بر پایه هیالورونیک اسید را تولید می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.