سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگی از مقاومت

اگر عمری باقی ماند بعدها برای آیندگان داستان‌های سترگی تعریف خواهیم کرد، داستان‌هایی از نبرد با تاریک‌ترین اهریمنان تاریخ که سرمست از قدرت تکنولوژی، ترس خود را با فشردن دکمه مرگ با شیرجه زدن بمب‌های چند تنی بر رودخانه‌ی جاری شده از خونِ کودکان پنهان می‌کردند.

سارا بابایی_اگر عمری باقی ماند بعدها برای آیندگان داستان‌های سترگی تعریف خواهیم کرد، داستان‌هایی از ابرقهرمان‌های واقعی که نه بال داشتند و نه عضلات نمایشی اما آسمان را به زمین آورده بودند، داستان‌هایی از نبرد با تاریک‌ترین اهریمنان تاریخ که نه شاخ داشتند و نه دُم اما سرمست از قدرت تکنولوژی ترس خود را با فشردن دکمه مرگ با شیرجه زدن بمب‌های چند تنی بر رودخانه‌ی جاری شده از خونِ کودکان پنهان می‌کردند.

امروز گرچه با زهر استبدادِ سلطه‌گران کامِ آزادگانِ جهان تلخ گشته و تصویر خانه‌های ویران شده و صدای شیون مادران فرزند مرده، زندگی آسوده‌‌خاطرانه را از رونق انداخته، اما امواج بیداری بیش‌تر از هر زمان دیگری در حال انتشار است.

بی‌تردید ما شاهد مهم‌ترین تحولات قرن معاصر هستیم و خواه و ناخواه انتخاب می‌کنیم یا انتخاب می‌شویم، پس بعد از بیداری باید هشیاری در پیش گرفت.

در چنین شرایطی اتفاقات خوب و بد در دل هم پیش می‌روند، گاهی با دیدن کشتار آوارگان، خونمان به جوش می‌آید و گاهی با خروش تظاهرکنندگانِ حامی فلسطین در سراسر جهان دلمان گرم می‌شود.

گاهی با شنیدن یک خبر شهادت اشکمان جاری می‌شود و گاه با اصابت موشک‌های جبهه مقاومت به وجد می‌آیم، اما یک چیز را داریم خوب بلد می‌شویم و آن هم یک اصل اساسی است از ویژگی‌های جبهه حق که، اولاً هر روز با آگاهی‌های هرچه بیش‌تر از واقعیت‌های صحنه چه در مورد خود و چه در مورد دشمن به درک واقع بینانه‌ای از شرایط برسیم، دوماً با تکیه بر معرفت توحیدی آرمان‌های خود را در شعاعِ هرچه وسیع‌تر تکثیرکنیم.

امروز در پاییزی‌ترین روزهای تاریخ معاصر شاید برگ‌های سبز فراوانی در جبهه مقاومت با ضرب ترور خزان شده باشد اما بدانیم فرهنگ جهاد مبتنی بر منطق جنگ‌افزاری نیست که بشود با دلار و باروت آن را از میان برداشت.

عجیب است که دشمن با وجود اطلاع از پیشینه عاشورایی سربازان لشکر کربلا، خطای یزیدی خود را تکرار می‌کند و به اعتبار حرمله‌ها و شمرهایش رجز تهدید می‌خواند.

خاطرمان هست چندین سال پیش زمانی که اسرائیل دست به ترور دانشمندان هسته‌ای کشور زد موجی از متخصصان دانشگاهی به‌سمت تحصیل در رشته‌های علوم هسته‌ای سرازیر شد.

دشمن تصور می‌کرد کار را تمام کرده اما جواب عکس گرفت چون این‌جا سرزمین پیامبران است.

بله در منطق اسلام اصیل دین و دنیا در امتداد هم‌اند و دنیای متکی بر دین بسیار هم شیرین است اما راه تازه شروع شده و باید از این‌جا به بعد کمربندها که نه پوتین‌ها را محکم بست، تهدید دشمن و شیطنت‌هایش، طعنه خناسان و نفوذ ستون پنجمی‌ها اولین خط جنگ را در میدان روان و اندیشه آغاز کرده و حجم آتش رو به افزایش است، افزایش قیمت‌ها در اقتصاد، تحرکات غیرطبیعی در سیاست و جریانات چشمک زن در منطقه باید زیر ذره‌بین قرار بگیرد، آگاهی و تبیین باید همدلانه باشد و هم‌چنان واقع‌نگری در کنار آرمان‌گرایی از خاطر دور نشود، باید آماده باشیم، داریم با سرعت زیادی به پیچ بزرگ تاریخ نزدیک می‌شویم .

برچسب ها: مقاومت ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.